فرماندار زرند گفت :با آمادگی اعضای ستاد اجرایی سفر در زرند همه اعضای این ستاد آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حبیب الله خنجری با اشاره به محور ترانزیتی زرند ، راور افزود : همه ساله هزاران مسافر از مسیر شهرستان زرند عبور می‌کنند و این فرصت بسیار مطلوبی برای معرفی جاذبه‌های طبیعی وتاریخی گردشگری، صنایع دستی، قابلیت‌ها و توانمندی‌‌های این شهرستان است

وی توجه ویژه به ورودی‌های شهر، رسیدگی به سیمای شهر،‌ برخورداری روشنایی و امکانات پارک‌های محل استراحت مسافران، نظارت بر قیمت‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی، چاپ بروشور و نقشه را از جمله اقدامات انجام شده در این شهرستان عنوان کرد.

فرماندار زرند گفت: تمامی دستگاه‌های ذیربط موظف هستند تمام توان خود را برای استقبال از مسافران نوروزی بکار بندند و تمام امکانات و دستگاه‌های مربوطه بسیج شوند تا امسال به بهترین نحو از مسافران استقبال شود.

اقای خنجری گفت:تعدادی از مدارس ،و دانشگاههاو اماکن مذهبی آماده اسکان مسافران نوروزی است ودر این راستا دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری از جمله شهرداری، آموزش و پرورش و هلال احمر تمهیدات لازم برای اسکان و راهنمایی مسافران نوروزی را بکار نموده اند.

به گفته وی ستاد تسهیل سفرهای نوروزی زرند متشکل از 9کمیته تخصصی، امکانات مورد نیاز مسافران را فراهم کرده و با تأمین امنیت ، اطلاع رسانی مناسب ، ایجاد مراکز اقامتی ، احداث پایگاه های امدادی ، تأمین امکانات بهداشتی ، اجرای تورهای زرندگردی ، راه اندازی پایگاه های هلال احمر ، نظارت بر عملکرد رستوران ها و مراکز عرضه مواد غذایی و نظارت بر بازار مصرف تلاش دارد تا بهترین شرایط را برای میزبانی از میهمانان نوروزی فراهم کند.

به گفته وی با هماهنگی های به عمل آمده، پایگاه های امدادی جمعیت هلال احمر و مرکز اطلاع رسانی شهرستان زرند در ورودی های این شهر مستقر و خدمات ویژه خود را به مسافران ارائه داده و نقشه های گردشگری شهرستان را در اختیار مسافران قرار می دهند.

فرماندار زرند برپایی بازارچه صنایع دستی و سوغات زرند در محل بوستان شهدا ،جشن انقلاب در صبح 12فروردین در بوستان شهدا و در عصر همان روز در روستای ختم سربنان ،و اجرای تورهای گردشگری از مهمترین برنامه های ایام نوروز در شهرستان زرند اعلام کرد و افزود مسافران و میهمانان نوروزی میتوانند با سفر به شهرستان زیبای زرند ضمن بازدید از اثار تاریخی و فرهنگی از هوای فرح بخش و محیط مصفی و پاکیزه ان بهرمند شوند .

امامزاده های عبدالله مطهرآباد، سلطان سید ابراهیم داهوئیه، حمزه زرندوئیه، بهاءالدین خالق آباد و قدمگاه علی ابن ابیطالب از جمله اماکن زیارتی این شهرستان است.

در کنار بازار تاریخی زرند، مسجد 700 ساله حسینیه قلعه، برج زرندوئیه، چهار برج یزدان آباد و دیگر آثار و بناهای تاریخی، چشم اندازهای زیبا و طبیعت بکر مناطق سرتخت، اسفند، جرجافک، باب هویز، بادیز، حتکن، سربنان و دشتخاک گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند.

در این میان روستای گیسگ یکی از زیباترین گردشگاه های زرند در شمال این شهرستان است که در 10 کیلومتری محور زرند - راور قرار گرفته است و بواسطه دیدنی های فراوان و گاه منحصر به فرد، گیسک را به عنوان اکو موزه روستایی استان کرمان می شناسند.

از معروفترین سوغات زرند می توان پسته و سوهان اعلای زرند را نام برد.سوهان زرند برای میهمانی ها یک پذیرایی سالم و خوشمزه و سوغاتی ارزشمند و فراموش نشدنی محسوب می شود که طرفداران زیادی دارد

شهرستان زرند با جمعیت بیش از 132 هزار نفر در فاصله 75 کیلومتری شمال استان قرار گرفته است .

انتهای پیام/ی

برچسب ها: زرند ، نوروز ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.