وجود روستاهای پرشمار هدف گردشگری به سیر و سیاحت در کهگیلویه وبویراحمد را برای دوستداران تفرج در طبیعت و تماشای جلوه های بدییع تاریخ و تمدن در روستاهای این خطه دوچندان کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، بافت معماری سنتی با خانه های پلکانی ، آب هوای مطبوع و باغ های انبوه مناظر بدیع جلوه زیبایی از سیروسیاحت را در روستای هدف گردشگری کریک واقع در 25کیلومتری یاسوج ایجاد کرده است.
کریک تنها یک روستای سیاحتی نیست، بلکه احداث سطح وسیعی از باغ های میوه و چند نیروگاه برقابی کوچک موقعیت ویژه ای به این روستا داده است.
وجود یک بقعه متبرکه در کنار آن بافت معماری سنتی بر رونق سیرو سیاحت این روستا افزوده است .
** مارین ماسوله جنوب
روستای مارین با رنگین کمانی از جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی یکی از کانون های گردشگری گچساران محسوب می شود.
این روستای هدف گردشگری به دلیل آب و هوای مفرح در دل منطقه ای گرمسیری، وجود بقعه متبرکه بی بی حمیده (س)، باغ میوه های رنگارنگ و بافت پلکانی روستا به بهشت گمشده جنوب ایران معروف شده همه ساله در فصل بهار میزبان گردشگران از تمام نقاط کشور است.
بافت پلکانی واحدهای مسکونی که هر خانه بر خانه های پایین دست اشراف دارد یکی از جاذبه های تماشایی این روستا است و به این لحاظ به ماسوله جنوب شهرت دارد.
وجود اردوگاه گردشگری دشتک دیل در 10 کیلومتری روستای مارین با امکاناتی مانند سکو، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی و روشنایی بررونق سیاحت آن افزوده است.
روستای مارین در 25 کیلومتر شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.
* آبشاربهرام بیگی
روستای بهرام بیگی از دیگر روستاهای هدف گردشگری کهگیلویه وبویراحمد است که به لحاظ وجود آبشار زیبا و باغ های گردو یک اردوگاه تابستانی وسیاحتی برای مشتاقان طبیعت در 60کیلومتری یاسوج است.

** تنگ تامرادی
روستای تنگ تامرادی از دیگر روستاهای هدف گردشگری کهگیلویه وبویراحمد که به لحاظ قرارگرفتن آبشار بدیع دراین منطقه زیبایی و سیروسیاحت به این منطقه را لذت بخش نموده است.
این آبشار در 50کیلومتری یاسوج با مناظر چشم نواز در تمامی فصول سال با استقبال چشمگیر طبیعت دوستان همراه است.
** روستای سربیشه بهشت طبیعت
روستای سربیشه در محور گچساران - شیراز با بهار دلپذیر، سایه سار درخت های کنار و طبیعت پوشیده از گل وگیاه چون حریری سبز فام در پیشواز گردشگران فارس خوزستان آماده بازدید گردشگران است.

**باغ رویایی چشمه بلقیس
روستای چشمه بلقیس چرام در 160کیلومتری یاسوج جایی که باغ رویایی اسکندرخان چرامی با طبیعت مفرح این روزها پذیرای گردشگران پرشماری است، واقع شده است .
این تفرجگاه به لحاظ باغی زیبا با قدمت دیرینه و درختان انبوه و چشمه های جوشان از گردشگاه های مهم جنوب کشور محسوب می شود.

**برم الون
طبیعت زیبای برم الوان از مناظر بدیع شهرستان بهمئی در جنوب کهگیلویه وبویراحمد با مواهب طبیعی دل انگیز این روزها پذیرای گردشگران زیادی بویژه از خوزستان است.

** طسوج، اوج طراوت
منطقه سیاحتی طسوج چرام به لحاظ وجود چشمه سارها و رویش انواع گل و گیاه و طبیعت دلفریب از روستاهای هدف گردشگری کهگیلویه وبویراحمد است که مناطق بدیعی را در خود جای داده است.
کاکان سیبستان سبز
روستای کاکان ، جایی که باغ های انبوه سیب جلوه ای بدیع از زیبایی و کار تلاش را فراهم کرده است از دیگر روستای هدف گردشگری کهگیلویه بویراحمد محسوب می شود.
منطقه کاکان از چند پاره روستا تشکیل شده و از مناطق مهم سیاحتی و اقتصادی شهرستان بویراحمد در 40کیلومتری یاسوج واقع شده است.

* مختار روستای زیارتی و سیاحتی
روستای مختار به لحاظ وجود مقدس امامزاده مختار در حالی که جنگل های بلوط چون کمربند سبزی گرداگرد آن را فراگرفته است در مجاورت شهر یاسوج ، موقعیت ویژه ای را برای سیاحت و زیارت فر اهم کرده است.

** میمند
روستای تاریخی ممیند با مناظر چشم نواز، قطب صنایع دستی و مزارع برنج چون نگین زیبایی از مناظر چشم نواز در 80 کیلومتری یاسوج سالانه پذیرای گردشگران پرشماری است.
مسئول سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد تعداد روستاهای هدف گردشگری این استان را 13 روستا اعلام کرد.
محمد مهدی حسن زاده افزود: در روستاهای کریک و در کنار برم الوان امکانات اردوگاهی و رفاهی فراهم شده و توسعه خدمات در کنار سایر روستاهای هدف گردشگری استان نیازمند تامین اعتبار است.
وی گفت: دو روستای دهنو در یاسوج و کوخدان در دنا به عنوان هدف گردشگری نیز پشنهاد شده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی وصنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد از روستاهای هدف گردشگری به عنوان قطب های گردشگری این استان یاد کرد .
محمود باقری افزود: ' سالانه هزاران مسافر از روستاهای هدف گردشگری این استان که دارای مناظر بدیع و آبشارهای مفرح هستند ، بازدید می کنند.
کهگیلویه وبویراحمد دارای یک هزار و 700روستا است که بافت روستایی و عشایری این استان با طبیعت مفرح و زندگی ایلی ومحلی کانون های متنوعی را برای سیروسیاحت گردشگران فراهم کرده است.
این روزها بارش باران برزیبایی طبیعت کم نظیر این استان چهارفصل برای استقبال از مسافران نوروزی افزوده است.
انتهای پیام /ف
برچسب ها: روستا ، توریستی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.