در تلاش هستیم امکان ارائه خدمات الکترونیکی در تمامی روستاهای استان را فراهم کنیم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ نادر صفرزاده در جلسه کارگروه استانی دفاتر پیشخوان دولت که با حضور اعضای این کارگروه در محل استانداری برگزار شد، گفت: عمده ماموریت کارگروه دفاتر پیشخوان دولت، رسیدگی به مسائل و مشکلات این دفاتر و همچنین ترغیب دستگاههای اجرایی و دوایر دولتی نسبت به اجرای طرح برون سپاری خدمات است که این موضوع در استان آذربایجان غربی به صورت جدی در حال اجرا و پیگیری است.

وی، ارائه خدمات دولتی از طریق دفاتر پیشخوان دولت را عاملی موثر در تسریع روند خدمت رسانی و افزایش رضایتمندی مردم عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 240 دفتر پیشخوان دولت در استان به شبکه دولت وصل شده اند و همچنین بیش از 100 دفتر آی سی تی روستایی در استان می توانند خدمات دولتی را در روستاها به مردم ارائه کنند که این امر در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان و کاهش هزینه های آنان بسیار موثر بوده است.

صفرزاده اضافه کرد: در همین راستا در تلاش هستیم با مجهز نمودن روستاهای استان به اینترنت پرسرعت، امکان دسترسی روستاییان به خدمات الکترونیکی را فراهم نماییم.

صوفی زاده مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری و دبیر کارگروه استانی دفاتر پیشخوان دولت نیز در این جلسه گزارشی را در خصوص عملکرد این کارگروه در سال 94 ارائه کرد.

وی، برگزاری 9 جلسه، احصاء خدمات قابل واگذاری دستگاهها به دفاتر پیشخوان، تمدید پروانه 59 دفتر، انتقال امتیاز پروانه 28 دفتر، انجام بازدیدهای دوره ای از دفاتر، مکاتبه با ادارات و دستگاههای خدمات رسان و برون سپاری 107 خدمت به دفاتر پیشخوان، برگزاری 9 جلسه کمیته حقوقی و رسیدگی و تصمیم گیری به بیش از 80 پرونده شکایت از دفاتر شهری استان و تنظیم و صدور 16 اخطار آیین نامه ای به دفاتر متخلف و ابلاغ به دفاتر را از جمله اقدامات انجام گرفته توسط کارگروه استانی دفاتر پیشخوان دولت در سال 94 عنوان کرد.

صوفی زاده، جمع آوری سیم خصوصی دفاتر و راه اندازی سرویس ADSL و برگزاری کلاس های آموزشی دریافت عوارض نوسازی شهرداری در دفاتر پیشخوان دولت را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سالجاری برشمرد.

یوسف زاده مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هم در این جلسه از مجهز شدن 955 روستا در سطح استان به اینترنت پرسرعت خبر داد و افزود: تا پایان اردیبهشت ماه سال 95، تعداد روستاهای برخوردار از اینترنت پرسرعت در استان به 1540 روستا خواهد رسید.

انتهای پیام /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.