مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی از کاهش پنج درصدی بارش در آذربایجان غربی طی سال زراعی جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ صادق ضیائیان از کاهش پنج درصدی بارش در آذربایجان غربی طی سال زراعی جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: این میزان طی سال جاری پنج درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سال زراعی گذشته 254 میلی‌متر بارش را در استان شاهد بودیم، تصریح کرد: طی سال زراعی جاری میزان بارش در استان آذربایجان غربی 240 میلی‌متر گزارش شده است که این میزان، کاهش بارندگی را نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی، شهرستان سردشت را با 741 میلی‌متر بارش پربارش‌ترین شهر آذربایجان غربی عنوان کرد و اذعان داشت: میزان بارش در شهرستان سردشت امسال نسبت به سال گذشته رشد 20 درصدی از خود نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه کم بارش‌ترین شهر آذربایجان غربی نیز ماکو است، خاطرنشان کرد: طی سال جاری در شهرستان ماکو 171 درصد بارش ثبت شده است که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 70 درصد رشد دارد.

ضیائیان بارش درازمدت مشابه را 180 میلی‌متر در استان آذربایجان غربی عنوان کرد و اظهار داشت: اختلاف بارش جاری نسبت به زمان درازمدت مشابه در استان آذربایجان غربی از 30 درصد رشد برخوردار است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی متوسط بارش سالانه ایستگاه را در استان 313 میلی‌متر اعلام و تصریح کرد: مرکز استان امسال 192 میلی‌متر بارش داشت که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 239 میلیمتر بود که در این خصوص نیز شاهد کاهش 20 درصدی هستیم.

انتهای پیام /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.