انتقاد اوباما از تلاش ها برای اختلاف افکنی بین آمریکایی ها

رئیس جمهور آمریکا هرگونه تلاش برای ارعاب آفرینی و خشونت در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در واکنش به درگیری ها و خشونت های اخیر در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا گفت: من هرگونه تلاش برای ارعاب آفرینی و خشونت را در آمریکا محکوم می کنم.

اوباما در کنفرانس خبری مشترک با پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا  در واشنگتن افزود: ما شاهد سخنان زشت و تفرقه افکنانه ضد زنان و اقلیت ها بودیم. ما شاهد تلاش های گمراه کننده برای برهم زدن سخنرانی های انتخاباتی بودیم.

اگر چه این اقدامات، اقداماتی تهاجمی هستند اما ما در کشوری هستیم که آزادی بیان یکی از مهمترین حقوقی است که ما به آن پایبند هستیم.

در پاسخ به این تلاش ها ما شاهد خشونت و سکوت بسیاری از رهبران کشورمان بودیم. برخی باید به خاطر وضعیت موجود سرزنش شوند. همه ما مسئوول وضعیت موجود هستیم. این چرخه ای است که بیانگر وضعیت آمریکا نیست. این وضعیت باید متوقف شود.

این موضوع به افراطی گری سیاسی مربوط نمی شود بلکه رفتاری است که دمکراسی، اقتصاد و جامعه ما را تضعیف می کند.

وی تاکید کرد: ما دو گزینه پیش رو داریم؛ یا می توانیم از این موضوع چشم پوشی و آن را نفی کنیم و الگوهای بهتری برای فرزندان این کشور معرفی کنیم تا از آنها پیروی کنند. این موضوع از ما آغاز می شود. من هرگونه تلاش برای ارعاب آفرینی و خشونت و هرگونه تلاش برای ممانعت از سخنرانی افراد را محکوم می کنم.

من همچنین هرگونه تلاش برای ایجاد اختلاف بین آمریکایی ها را محکوم می کنم. من به عنوان فردی که راس قدرت سیاسی کشور هستم از هر فردی که این سیاست را دنبال کند حمایت نمی کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار