عربستان سعودی برای حل مشکل کسری بودجه خود در نظر دارد طرح ریاضت اقتصادی جدیدی را اجرا کند.

فشار ویرانگر کسری بودجه بر عربستان/ اجرای طرح ریاضت اقتصادی جدیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الخلیج الجدید، به دنبال  کاهش بهای نفت و کسری بودجه عربستان سعودی، مقامات این کشور طرح ریاضت اقتصادی جدیدی را آغاز کردند.

به موجب این طرح، دولت عربستان از تمامی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی این کشور خواست هزینه قرارداد‌های خود را دست‌کم تا 5 درصد کاهش دهند. اجرای این طرح، رشد اقتصادی عربستان را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. بخش های تولیدی این کشور که با مشکل نقدینگی و هزینه بالای دستمزد نیروها روبرو هستند، بر اثر اجرای این طرح به شدت متضرر می شوند.

این طرح شامل تمام قرارداد‌های تأمین، بهره برداری و نگهداری پروژه ها می شود. وزارت خانه ها و دستگاه های اجرایی تنها در صورت تأیید وزارت دارایی قادر به امضای قرارداد خواهند بود.

عربستان طرح هایی را برای افزایش صادرات غیر نفتی این کشور در دست اجرا دارد. ولی اجرای این پروژه ها زمان بر است و در حال حاضر کمکی به کسری بودجه این کشور نمی کند.

خبرگزاری رویترز پیشتر اعلام کرد عربستان سعودی بیش از 11 میلیارد دلار وام از بانک های بین المللی درخواست کرده است.

کاهش بهای نفت، بزرگترین کشور صادر کننده این محصول استراتژیک را با معضلات شدید اقتصادی روبرو کرده است. کسری بودجه عربستان در سال گذشته حدود 100 میلیارد دلار بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
خودت کردی که لعنت بر خودت باد
آخرین اخبار