معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح خط مترو فرودگاه مهرآباد مطرح کرد:

تهران کانون درآمد و نبض اقتصاد کشور است/سال 95 آرامش اقتصادی را به کشور باز می‌گردانیم

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که تهران کانون درآمد و نبض اقتصاد کشور است، گفت: سال 95 آرامش قتصادی را به کشور باز خواهیم گرداند.

تهران کانون درآمد و نبض اقتصاد کشور است/سال 95 آرامش اقتصادی را به کشور باز می‌گردانیمبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح خط مترو فرودگاه مهرآباد با تاکید بر این‌که دولت همه‌ تلاش خود را برای توسعه و رفاه مردم انجام می‌دهد، اظهار داشت: امروزه شهرداری تهران کارهای ارزنده و مهمی را انجام داده که مورد توجه مردم شهر تهران قرار گرفته است.

وی با اشاره به جمع بندی در روزهای پایانی سال افزود: بر اساس نامگذاری سال94 که (سال همدلی و همزبانی) بود دولت و ملت با یکدیگر همکاری بسیاری داشته‌اند.

جهانگیری ادامه داد: سال 94 سال سخت و دشواری نیز برای دولت بود چرا که در اقتصاد مشکلاتی داشتیم اما خوشبختانه امسال با همه سختی‌ها و دشواری‌هایش طی شد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که در طی سال‌های بعد از انقلاب سال 94 دشوارترین سال بوده است، تصریح کرد: از ابتدای کار دولت یازدهم تلاش کردیم سیاست‌‌های دقیق علمی و روشنی وضع کنیم و در یک مسیر واقعی برای اداره کشور گام برداریم.

وی با تاکید بر این‌که در مهم‌ترین مسائل خارجی توانستیم مسئله هسته‌ای را به سرانجام برسانیم، گفت: اقتصاد ایران در یک تعامل متفاوت با دنیا همکاری خواهد کرد و با این امر می‌توانیم آرامش را به اقتصاد کشور بازگردانیم و همچنین تورم را به شدت کاهش دهیم.

جهانگیری با بیان این‌که رشد و توسعه تجارت را برای رفاه مردم فراهم کرده و خواهیم کرد، افزود: بخشی از اهداف ما در سال 94 قابل پیش بینی نبود چرا که اتفاق‌هایی در قیمت نفت رخ داد و باعث تغییرات وسیعی در اقتصاد کشور شد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که کاهش قیمت نفت برای کشورهای همسایه 70 الی 80 درصد تغییر در برخی از مسائل آن‌ها رخ داد، گفت: خوشبختانه در ایران با توجه به قیمت نفت آن مسائل‌ها کم بود چرا که مردم کشور نسبت به آینده کشورشان امیدوار هستند و همچنین بر این باورند در آینده وضعیت کشور بهتر خواهد شد و به همین دلیل حرکت‌های شتاب زده‌ ای از مردم ایران مشاهده نخواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که در برخی از کشورها صد درصد افزایش ارزش مالی داشته‌ایم، یادآور شد: در ایران کمتر از 5 درصد ارزش مالی پول‌مان افزایش یافته است.

جهانگیری با بیان این‌که اگر میلیون‌ها چاه نفت داشته باشیم ولی اگر مردم به ما اعتماد نداشته باشند برای ما فایده‌ای نخواهد داشت ،تصریح کرد: در گذشته بیش از دو و نیم میلیون بشکه نفت صادر می‌شد اما در طی یک سال گذشته یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم به همین دلیل به این باور رسیده‌ایم که مردم سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند که بیش از اقتصاد برایمان اهمیت دارد.

وی به انتخابات 7 اسفند اشاره کرد و افزود: انتخابات 7 اسفند فرصتی را برای اعتماد دوباره مردم به دولت فراهم کرد و باعث شد که مردم با اطمینان کامل به پای صندوق‌های رای بیایند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر این‌که برای سال 95 با یک سیاست دقیق‌تر وارد عمل خواهیم شد ،تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های اقتصادی یک سال خوب را برای اقتصاد مردم رقم خواهیم زد و در این راستا اشتغال و تولید خوبی را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در شاخه‌های مهم اقتصادی حرکت‌های خوبی انجام شده و توانستیم وضعیت صادرات نفت را در ماه‌های اخیر به دو میلیون بشکه برسانیم.

جهانگیری با بیان این‌که کشور ایران از نیروی انسانی توانمند و مجهز برخوردارند،یادآور شد: در سال آینده بخشی از مشکلات مهم کشور توجه به مسائل زیست محیطی و آب خواهد بود چرا که علی رغم بارندگی‌های زیاد همچنان با کمبود آب در کشور مواجهه هستیم.

معاون رئیس جمهور با بیان این‌که  در راستای محقق شدن اقتصاد مقاومتی مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح، شهرداری‌ها همگی باید با یکدیگر همکاری کنند ،گفت:  مردمی بودن و شفاف سازی و همچنین سالم سازی در اقتصاد یک اصل مهم است که همه‌ دستگاه‌ها مکلف هستند بر اساس این رویکردها عمل کنند.

جهانگیری به توسعه حمل و نقل ریلی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین اشاره کرد و افزود: یکی از کارهای مهم کشور در سال  آینده توسعه حمل و نقل ریلی بین شهرها و همچنین آوردهای قطارهای سریع السیر خواهد بود.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که با برقی کردن قطارهای تهران- مشهد سرعت جا به جایی مسافران را افزایش دهیم.

جهانگیری با بیان این‌که حمل و نقل درون شهری و متروها از اولویت کارهای دولت در سال 95 است، گفت: 9 شهر بزرگ (تهران، مشهد، اصفهان، شیراز،تبریز،کرج،قم،اهواز،کرمانشاه)داریم که در همه‌ این شهرها باید مترو ایجاد کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این‌که حمل و نقل سریع و پاک و همچنین رفع مشکلات زیست محیطی کشور از مهم ترین نیازها است، افزود: با این امر می‌توانیم نظم پذیری را به مردم که از دستاوردهای مهم دولت است هدیه کنیم.

جهانگیری با تاکید بر این‌که تهران کانون درآمد و نبض اقتصاد کشور است، تصریح کرد: بر اساس برخی برآوردها تهران 10 الی 15 میلیون جمعیت دارد و 35 درصد اقتصاد کشور در تهران مستقر است.

وی اضافه کرد: در تهران با خلاقیت می‌توان درآمد زایی بسیاری کرد و در حال حاضر نیز چنین اتفاق‌هایی در شهر تهران رخ می‌دهد به همین منظور امید داریم سال 95 شرایط خوبی در شهر تهران رقم بخورد.

جهانگیری با بیان این‌که روابط ما با کشور چین استراتژیک است، یادآور شد: کشور چین بدترین نوع ساینات را دارد و من بر این باورم که نیاز نیست یک کشور 22 میلیارد خود را به یک کشور بدهد و 18 میلیارد ساینات دریافت کند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر این‌که ما به دنبال تقویت و حمایت از شهرداری برای  تکمیل کردن خطوط مترو هستیم ،گفت:  باید خط 6و7 را بررسی کنیم و در حد توان مالی دولت به شهرداری کمک کنیم.

وی با بیان این‌که شش هزار و 800 هزار میلیارد در شهرهای مختلف کشور برای احداث مترو هزینه کرده‌ایم، تصریح کرد: مترو از اولویت کاریمان بوده و باید بر اساس محدودیت‌های خود به آن توجه کنیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار