آصفری:

دولت به جای حذف یارانه‌ها، جلوی ریخت‌و پاش‌های خودش را بگیرد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: با حذف یارانه‌ها مشکلی حل نمی‌شود، دولت به جای حذف یارانه‌، جلوی ریخت‌و پاش‌ها را بگیرد.

دولت به جای حذف یارانه‌ها، جلوی ریخت‌و پاش‌های خودش را بگیرد
حسن آصفری نماینده مردم اراک در گفتگو با خبرنگار  مجلس  گروه  سیاسی  باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره بررسی حذف یارانه نقدی در کمیسیون تلفیق گفت: با حذف یارانه‌ها مشکلی از کشور حل نمی‌شود و دولت به جای حذف یارانه نقدی اقشار متوسط و کم درآمد جامعه جلوی ریخت و پاشهای خودش را بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه اظهار داشت: دولت بهتر است جلوی سفرهای خارجی که هیچ درآمد و توفیقی برای کشور ندارد را بگیرد. دولت باید از برگزاری همایشها، کنگره‌ها که فقط به دولت هزینه‌های زیادی را متحمل می‌کند جلوگیری نماید.
 
نماینده مردم اراک با اشاره به اینکه دولت باید جلوی حقوق چند میلیونی بعضی از مسئولین و کارکنان مجموعه‌ها و شرکتها را بگیرد در ادامه بیان کرد: با حذف یارانه‌ها با عنوان اینکه این پول وارد سند اشتغال و اقتصاد می‌شود باید به دولت گفت که آیا تا به حال پولی که از حذف دو میلیون نفر از یارانه بگیران در سال 93 و 94 گزارشی تهیه کرده که این مقدار پول کجا هزینه شده است؟
 
وی در ادامه تصریح کرد: آیا این پول کمکی برای حل معیشت مردم کرده است؟ آیا کمکی به حمل و نقل شهری و مبلمان شهری کرده است؟ آیا در قالب تسهیلاتی در اختیار افراد جویای کار قرار گرفته است؟ 
 
آصفری با اشاره به اینکه مجلس به دولت اجازه نمی‌دهد هر رقم که دلش خواست با یارانه‌ها برخورد کند، در ادامه گفت: یارانه‌ها در پرداخت هزینه‌های مصرف آب، برق و گاز به مردم کمک می‌کند و وقتی که این هزینه‌های مصرف انرژی بالا می‌رود چه توجیهی برای قطع یارنه‌ها وجود دارد.
 
وی در ادامه بیان کرد: دولت با توجیه اینکه یارانه به مردم داده می‌شود قیمت خدمات حامل انرژی را بالا می‌برد، آیا امروز که یارانه این مردم قطع شده قیمت حامل‌های انرژی کاهش یافته است لذا قطع یارانه مردم راهگشای مشکلات کشور نمی‌باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار