عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: با این وضع دوره‌های بعد باید شاهد باشیم تا هرکه پولهای کثیف بیشتری پرداخت کند برنده انتخابات باشد.

یسبیس

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید احمدی نماینده مردم کنگاور در نطق میان دستور امروز مجلس شورای اسلامی با تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا و تسلیت رحلت آیت الله واعظی طبسی گفت: وزیر کشور چند ماه قبل انتخابات از احتمال ورود پولهای کثیف در عرصه انتخابات سخن به میان آورد هر چند که پس از طرح آن مطالب، تعابیر مختلفی در سطح رسانه‌ها مطرح شد.

وی با بیان طرح این سوال که آیا وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات پیرامون جلوگیری از این موضوع تمهیدات لازم را اندیشیده بود؟ اظهارداشت: اگر جواب مثبت است چرا برای روشن شدن افکار عمومی مطرح نشد آیا مسئولین محترم می‌توانند پاسخ مناسبی داشته باشند که اتفاقی در این زمینه نیفتاده است؟ شما خوب می‌دانید در بسیاری مناطق شهری و روستایی جمع کثیری از مردم صرفا از طریق یارانه امرار معاش رقت باری دارند آنان تا کجا میتوانند در مقابل پیشنهاد فروش آرا خود در مقابل وجوه نقدی یا کالایی که از طریق دلالان قانون شکن مقاومت کنند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: در برخی مناطق مسئولین اجرایی پاسخ به اعتراض مردمی اکتفا کردند به اینکه کار از دست رفته و قابل کنترل نیست و دستگاههایی که می‌بایستی مانع از این اقدامات شوند آنها هم با مجریان همکاری نمی‌کردند در نتیجه مفسدین و متقلبین با خیال آسوده به کار خود ادامه دادند. اگر این وضع ادامه یابد برای دوره‌های بعد در برخی حوزه‌های انتخابیه باید شاهد به مزایده گزاری آن باشیم تا هرکه پولهای کثیف و نامشروع بیشتری پرداخت کند برنده انتخابات باشد.

احمدی در ادامه اظهار داشت: همه میدانند نسخه‌های اقتصادی که دولتها به آن عمل کردند نه تنها موجب نجات اقتصاد بیمار کشور نشده بلکه این بیماری روزبه روز سخت تر شده و درد آن بر مردم خصوصا طبقه پایین و متوسط جامعه که اکثریت آن را تشکیل میدهند احساس و در پاره‌ای از موارد غیر قابل تحمل گردیده تنها راه نجات کشور از این بیماری مهلک عمل به نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی است که ظاهرا اراده‌ای جدی برای اجرای آن نیست البته مجلس نهم خود به دلیل عدم نظارت قانونی تاحدی مقصر شناخته میشود تنها توجه به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی که حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از خالی شدن روستاها جلوگیری از خام فروشی مبارزه جدی و بی امان با مفسدین اقتصادی و اصلاح در ساختار بانکی کشور و برقراری عدالت با دریافت مالیات از ثروتمندان و ایجاد شرایطی که اصل 43 میگوید و در یک کلمه مبارزه با اقتصاد لیبرالی.

وی گفت: با فروش نفت و تزریق آن به اقتصاد کشور نمیتوان مفهوم رشد اقتصادی به آن داد. وقتی فرار مالیاتی 120 هزار میلیاردی وجود و فروش نفت 153 هزار میلیارد است نباید امید به بهبود وضعیت اقتصادی کشور داشت. بهبود زمانی است که مردم در قدرت خرید احساس کنند.

نماینده مردم کنگاور ادامه داد: کوتاه آمدن و بر زمین گذاشتن پرچم مبارزه با نماد استکبار که امروز یعنی آمریکا تا کنون مشکل هیچ کشوری را حل نکرده است بلکه موجب تحقیر کشورها گردیده است.اتفاقا از امتیازات خاص جمهوری اسلامی ایران که از مولفه‌های قدرت و شناسنامه نظام اسلامی به حساب می آید در دست داشتن پرچم مبارزه با استکبار جهانی که نماد آن شیطان بزرگ یعنی آمریکا است که همواره دیده‌ایم در هر فرصتی که برای آنها پیش آمده لحظه‌ای برای ضربه زدن دریغ نکردند دائما پیمان شکن بودند میتوان لیست بلندبالایی از عهد شکنی و جنایات آنان را برشمرد بعنوان نمونه آخرین مورد آن با وجود امضا موافقت نامه برجام و اجرایی شدن تمام تعهدات ایران اسلامی متاسفانه به دلیل کارشکنی و عدم اجرایی نمودن تعهدات طرف مقابل هنوز تداوم سایه تحریمها مانع برقراری ارتباط مالی بین بانکهای کشورها اروپایی و ایرانی شده است گرچه ممکن است تحریمها روی کاغذ بصورت تعلیق درآید اما در عمل آیا تحریمها برداشته شده است؟

وی تصریح کرد: از شواهد و قرائن برمی‌آید جواب منفی است و گروه رصد که براساس فرمان رهبری تشکیل گردیده باید سریع و صریح نتیجه را به استحضار امت اسلامی برسانند و دولت محترم تا فرصتهای بیشتری از دست نداده چاره‌اندیشی کند.

احمدی در ادامه به بیان مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت و گفت: آمار بالای بیکاری و تعطیلی کامل و یا نیمه تعطیلی بسیاری از مراکز صنعتی، تولیدی و اجرایی نشدن بسیاری از طرحهای استان خصوصا مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 1390 مثل راه‌آهن، پالایشگاه آناهیتا و بسیاری از طرحهای دیگر موجب رشد بیکاری و در نتیجه وجود آمارهای ناخوشایند از ناهنجاریهای اجتماعی که ناشی از بیکاری است. 

وی با اشاره به ضرورت سفر آقای دکتر روحانی و هیئت دولت به کرمانشاه گفت: این سفر میتواند با تغییر نگاه راهبردی به صورت بنیادی برای رفع مشکلات استان کمک کند.

احمدی با تشکر از زحمات وزرای محترم صنعت، معدن و تجارت، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در خطاب به  وزیر نیرو گفت: امید است پروژه گاز رسانی حوزه انتخابیه‌ام در سال 95 به بهره برداری برسد.

وی در پایان خواستار رسیدگی بخشودگی وام زلزله و سود و جرایم آن از حراست محترم جمهوری شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، نمایندگان ، صحن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار