دادستان کرمان گفت : در سال 94حدود 220 کارگاه برای رفع نقص تعطیل و 24 کارگاه به دلیل رفع نشدن نقص با نصب بنر و تعطیلی بلندمدت روبرو شدند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دادخدا سالاری در جمع خبرنگاران

افزود: 371 مورد بازرسی توسط کمیته حوادث ناشی از کار در استان کرمان انجام شده که در کاهش صدمات و فوتی های ناشی از این حوادث اثر چشمگیری داشته است.

سالاری اظهار کرد: ارتقای امنیت عمومی جامعه از مهمترین اولویت هاست که مواردی از جمله تامین امنیت کف جامعه، کاهش حاشیه نشینی، تامین حقوق بیت المال، مبارزه با جرایم سازمان یافته و جرایم تخریب محیط زیست را شامل می شود.

وی گفت: بیشترین هم و غم دستگاه قضایی در سال جاری بر مبنای پیشگیری بوده است و مبارزه باید در جایی انجام شود که اثرگذاری لازم را داشته باشد.

سالاری تاکید کرد: در راستای اجرای طرح امنیت غذایی از 69 مرکز عرضه مواد غذایی بازرسی شد و 11 مورد تعطیلی داشته ایم و به 14 مورد نیز برای رفع نقایص موجود، فرصت داده شده است.

وی گفت: در بازدیدهای تیم امنیت غذایی 380 کیلوگرم از مواد غیر قابل مصرف معدوم شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و نشانگر اثرگذاری بازدیدها و اقدامات پیشگیرانه است.

دادستان کرمان همچنین میزان کشفیات مواد مخدر در سال جاری را حدود 90 تن اعلام کرد و افزود: عمده مواد مخدر کشف شده در حوزه شهر کرمان بوده است.

وی افزود: در راستای اجرای قانون دادرسی جدید در سال گذشته دو هزار و 369 نفر از ضابطان قضایی در استان کرمان به مدت 20 ساعت مورد آموزش قرار گرفتند و برای یکهزار و 17 نفر از آنها کارت ضابط قضایی صادر شده است.

دادستان کرمان به برنامه های نوروزی نیز اشاره و بیان کرد: در ایام نوروز قاضی کشیک در دادسرا مستقر است و اکیپ های انتظامی نیز دایر هستند تا دسترسی مردم به خدمات قضایی و انتظامی با سهولت انجام شود.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه باید دغدغه های جامعه را به مسئولان مربوط از جمله دستگاه قضایی اعلام کنند تا گامی در مسیر خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم برداشته شود.

سالاری مطالبه گری را یکی از اولویت های کار رسانه ای برشمرد و گفت: بسیاری از اقدامات دستگاه قضایی از جمله در زمینه تشکیل کارگروه امنیت غذایی از سئوال یک خبرنگار آغاز شد که این طرح مقطعی نبوده و به صورت مرتب ادامه یافته است
.

این مقام قضائی تاکید کرد: منافذی که موجب بروز مفاسد اقتصادی می شود باید بسته شود و در کارگروه مبارزه با مفاسد اقتصادی، گلوگاه های مفاسد اقتصادی نشانه گرفته شده تا مسدود شوند

انتهای پیام/ح
برچسب ها: حوادث ، مبارزه ، کارگروه ، جرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار