اعضای مجلس سنای افغانستان با تأكيد بر اينكه آمريكا در روند مذاكرات صلح دولت كابل با طالبان افغان صادق نيست، میگويند آمريكا تلاش میكند در اين كشور جنگ سرد راه‌ بیندازد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعضای مجلس سنای افغانستان اعلام كردند: سیاست‌های آمریكا در قبال افغانستان دوگانه، متناقض و پیچیده است.

آنها تأكید كردند: آمریكا تلاش می‌كند با تبلیغات و جنگ روانی و اقدامات همسو با پاكستان علیه افغانستان در این كشور جنگ سرد به راه بی‌اندازد.

اعضای مجلس سنای افغانستان بر این باورند كه آمریكا در روند مذاكرات صلح افغانستان برای آغاز گفت‌وگوهای مستقیم دولت كابل و طالبان افغان صادق نیستند.

«نادر بلوچ» عضو این مجلس می‌گویند: اگر جامعه جهانی در روند برقراری صلح و امنیت صداقت می‌داشت، باید بر پاكستان فشار وارد می‌كرد تا مذاكرات صلح تحقق می‌یافت.

وی تصریح كرد: آمریكا و جامعه جهانی برای رسیدن به اهداف خود به افغانستان سرازیر شده‌اند و امیدواریم در این خصوص رهبران حكومت وحدت ملی بتوانند تصمیمی قاطع و هماهنگ اتخاذ كنند.

برخی اعضای مجلس سنای افغانستان نیز معتقدند: افزایش فعالیتهای افراط‌گران و مهاجرت غیرقانونی مردم این كشور به اروپا، مشكلاتی هستند كه آمریكا و سیاستهای ناكارآمد حكومت افغانستان آنها را به بار آورده است.

«گلالی اكبری» دیگر عضور این مجلس نیز در این باره اذعان داشت: آمریكا باید پاكستان را وادار كند تا بجای فرستادن گروه‌های تروریستی به افغانستان، در روند مذاكرات صلح همكاری صادقانه‌ای را از خود نشان دهد.

 انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، امریکا ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.