معاون طرح وتوسعه آب منطقه ای استان زنجان گفت: 250 میلیون متر مکعب نیاز آبی استان زنجان در سال آینده می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، بیات با اشاره به اینکه در جهت تامین نیازهای شرب، بهداشت، کشاورزی و صنایع استان زنجان در افق های بلند مدت مطالعات جامعی در حال انجام است گفت: این مطالعات در شرکت آب و فاضلاب کشور برای بخش شرب و صنعت استان تصویب شده است.

وی افزود: بر اساس همین مطالعات مصوبه در راستای تامین شرب و صنعت استان زنجان درسال آتی حدود 250 میلیون متر مکعب نیاز آبی زنجان خواهد بود.

معاون طرح وتوسعه آب منطقه ای استان زنجان ادامه داد: از این 250 میلیون متر مکعب حدود 100 میلیون متر مکعب از محل آب های زیر زمینی، پس آب حاصل ازتصفیه خانه های فاضلاب و سدهای در حال بهره برداری مانند سد تهم (با میزان 15 میلیون متر مکعب) تخصیص برای آب شرب قابل تنظیم و توزیع می باشد.

بیات اضافه کرد: با توجه به کاهش روز افزون سطح آب سفره های زیر زمینی برای تامین 150 میلیون متر مکعب آب مابقی لازم است با مدیریت بهینه در رابطه با احیاء و تعادل بخشی سفره ها از آب های سطحی استان برای جبران این کسری بهره برداری به عمل آید.

وی در ادامه گفت: برای تامین کسری آب، از طریق سد های مشم پا و سد مراش، ارمغان خانه و سد قلعه چای با اخذ مجوزهای قانونی مربوطه در تامین آب شرب و صنعتی استان اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.