اگر فيلم مرد باراني را ديده باشيد، حتما از قدرت خارق العاده شخصيت نابغه عقب افتاده يعني «ريموند بابيت»، حيرت زده شده‌ايد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واقع ريموند بابيت با الهام از کيم پيک که دقيقا همين توانايي را داشت، خلق شده است. کيم پيک که از يک بيماري نادر به نام سندرم اف جي رنج مي‌برد توانايي عجيبي در به خاطر سپردن جزئيات داشت. در حقيقت اين بيماري باعث شده بود دو نيم کره مغز او از يکديگر جدا باشند! به اين معنا که رشته‌هاي عصبي که دو نيم کره مغز را به يکديگر پيوند مي‌دهند، در سر او وجود نداشتند. همين مسئله منشأ توانايي عجيبش در يادآوري جزئيات و ديگر قابليت‌هاي حيرت انگيزش شده بود.

توانایی های  عجیب ابر حافظه جهان

وی در ۱۶ ماهگي خواندن کتاب را آغاز کرد. با گذشت زمان توانايي کتاب خواني او هم به سرعت پيشرفت کرد تا جايي که او قادر بود تنها با يک بار خواندن يک کتاب با سرعت بالا و پيوسته، تمام جزئيات و کلمات آن را به خاطر بسپارد. از ديگر توانايي‌هاي پيک آن بود که او مي‌توانست صفحه راست کتاب را چشم راست و صفحه چپ کتاب را با چشم چپ بخواند! طبق مقاله‌اي که در نيويورک تايمز چاپ شد، او قادر بود جزئيات کامل محتواي حداقل  ۱۲ هزار کتاب را به ياد بياورد. 

با اين حال در کنار توانايي مغزي فوق العاده، تيم از داشتن يک زندگي معمولي محروم بود. بيماري او باعث شد که او تا ۴ سالگي نتواند راه برود. او هيچ‌گاه بستن دکمه‌هاي پيراهنش را ياد نگرفت و تقريبا در تمام رفتار‌هاي حرکتي‌اش با مشکل رو به رو بود. همچنين جالب است بدانيد که با وجود توانايي‌هاي خارق العاده‌اش، او در تست هوش امتياز ۸۷ را به دست آورد که مربوط به يک انسان معمولي است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار