عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات با اشاره به اینکه هنوز بسته حمایتی برای سازندگان داخلی اختصاص نیافته است گفت: بی برنامگی مسولان سبب شده که 23 تا 24 درصد توان داخلی عقب بیافتد.

سیروس تالاری عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: باید این واقعیت را پذیرفت که سازندگان داخلی در بخش  های مختلف از جمله صنعت نفت توانسته با توانمندی داخلی تغییراتی را در تولیدات خود ایجاد کند.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییر دیدگاه ها ظرفیت ها در کشور تبدیل به انجمن صنفی شده است که این امر بیانگر دید مثبت مسئولان کشور است.

تالاری ادامه داد: بی تدبیری و بی برنامگی برخی از مسئولان باعث شده صنعت داخلی با چالش مواجه شود.

وی همچنین، عدم دریافت مطالبات، دارایی ها، تامین اجتماعی و نبود نقدینگی را از جمله اساسی ترین مشکلات این بخش برشمرد.

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات گفت: همه عوامل باعث شد که 23 تا 24 درصد توان داخلی عقب بیافتد.

تالاری تصریح کرد: تاکنون حمایتی از سوی مسئولان ذیربط برای سازندگان داخلی صورت نگرفته است بیشتر به جای حمایت چوب لای چرخ تولیدکنندگان گذاشته اند.

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات تاکید کرد: هنوز بسته حمایتی در جهت ارتقا توان داخلی اختصاص نیافته است بنابراین انتظار می رود که دولت برنامه ای مدون در راستای حمایت از این صنعت در دستور کار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: دولت  برای حمایت از توان داخلی در دوران برجام برنامه ای ندارد و خود سازندگان با توجه به توانمندی های خود می توانند در  عرصه های بین المللی رقابت نمایند.

تالاری تاکید کرد: هم اکنون دغدغه اکثر سازندگان داخلی این است که دولت با شروع برجام به سراغ شرکتهای خارجی رود در حالیکه این مخالف با اقتصاد مقاومتی است.

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات افزود: سازندگان داخلی از مسولان کشور این درخواست را دارند که از تولیدات داخلی در پروژهای کلید استفاده نمایند چرا که هم اکنون 30 درصد توان داخلی بلا استفاده مانده است در حالیکه 70درصد تولید داخلی متناسب با ساخت خارجی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار