فرمانده پیشین نیروهای ناتو در افغانستان گفت: اگر می‌خواهید طالبان را به مصالحه دعوت کنید، تنها راه ضربات کوبنده علیه آنهاست.

کمپبل: برای فشار بیشتر به طالبان باید ضربات کوبنده علیه آنها داشت
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ژنرال «جان کمپبل» فرمانده پیشین نیروهای ناتو در افغانستان،پیش از ترک کابل به رهبران غیر نظامی افغانستان تاکید کرد تا نقش آمریکا در کشور را توسعه دهند و بر طالبان فشار بیشتری وارد کنند.

واشنگتن پست نوشت: این فرمانده آمریکایی از ارائه جزئیات بیشتر در مورد پیشنهاداتش به رهبران ارشد افغانستان خودداری کرده اما گفته است که آمریکا باید ماموریت مشورتی به نیروهای امنیتی افغانستان را افزایش داده و اقدامات بیشتری را علیه طالبان اتخاذ کند.

کمپبل گفته است: اگر شما می‌خواهید طالبان را به مصالحه بکشانید، من باور دارم که نیاز است تا فشار بیشتری بر طالبان وارد کنید، تنها راه انجام این کار، ضربات کوبنده علیه آنها است.

این ژنرال آمریکایی، خطاب به خبرنگاران در پنتاگون گفته است که نیروهای افغانستان به صورت مداوم با کمبود امکانات اساسی نظامی مثل اطلاعات لجستیکی و قدرت هوایی مواجه هستند،‌ اما ثابت کرده‌اند که یک نیروی جنگی توانا می‌باشند.

«جان کمپبل» فرمانده سابق نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در مراسمی که وزارت دفاع افغانستان برای تقدیر از کارنامه نظامی و امنیتی وی برگزار کرده بود، گفت: نیروهای امنیتی افغانستان زمانی در برابر مخالفان این کشور موفق می‌شوند که بدون وابستگی سیاسی از کشورشان دفاع کنند.

«جان نیکلسون» افسر عالی رتبه آمریکایی به تازگی از سوی مجلس سنای این کشور به عنوان جانشین جان کمپبل انتخاب شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.