باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

22 اسفندماه تجدید میثاق مجدد مردم با شهدا

به فرمان امام خمینی (ره) و با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در آذر ماه سال 58 ، 22 اسفند ماه روز شهید نام گذاری شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهشت زیر پای مادران است ، جمله ای كه بارها و بارها از زبان بسیاری از افراد به گوشمان رسیده است اما دلیلی كه بهشت را زیر مهربان ترین افراد روی كره ی خاكی می دانند مهربانی و ازخودگذشتگی آ‌نها است.

حال می توانیم به جرات از افرادی سخن بگوییم كه از خودگذشتی آن ها تنها مختص فرزندان و به قول معروف پاره جگرشان نیست، افرادی كه از جان و خانواده خود به دلیل آرامش هموطنان و كشورشان كف دست گرفته و راهی جبهه های حق شدند.

بدون شك جانفشانی های جوانان و نوجوانان این مرز و بوم را هیچ یك از مردم در هشت سال دفاع مقدس فراموش نكرده و نمی توانیم از یاد ببریم چرا كه آن ها با تمام قوا و با رهنمون های رهبر كبیر انقلاب اسلامی از مرز و بوم خود دفاع كردند كه به جد ادامه دهنده راه شهیدان بزرگوار اسلام همچون سید سالار شهیدان بودند.

در آذر ماه سال 58 به فرمان امام خمینی (ره) و با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی 22 اسفند ماه روز شهید نام گذاری و بنیاد شهید به عنوان یك پشتوانه ی قوی برای رزمندگان و ایثارگران تشكیل شد ، سازمانی كه تاكنون آنچنان كه باید و شاید به تعهدات خود نسبت به خانواده ایثارگران ایفا نكرده است.

*شهید ملك آماده شده خود را در بهشت مشاهده می كند

در متون اسلامی و قرآن، شهید اسلام به انسانی گفته می‌شود که در راه اجرای فرمان اسلام یا دفاع از مرزهای حکومت دینی جان خود را از دست بدهد. 

بالغ بر ده آیه در قرآن كریم، به صورت صریح درباره كسانی كه در راه خدا كشته شده باشند، وجود دارد. 

از جمله مسائلی كه در این آیات به آن اشاره شده است عبارت است از: زنده بودن شهید، رزق شهید، آمرزش گناهان شهید، ضایع نشدن عمل شهید، مسرت و خوشحالی شهید، وارد شدن در رحمت الهی و رستگاری شهید.

طبق وعده قرآن، خداوند و فرشتگانش، در بهشت به نفع شهید گواهی می‌دهند و شهید مُلک خداوند، و نعمت‌هایی که خدا برایش در بهشت آماده کرده است را مشاهده می‌کند. 


خداوند در قرآن می فرماید:اگر در راه خدا کشته شوید یا بمیرید، آمرزش و رحمت خدا بهتر از هر چیزی برایتان خواهد بود.

*اشك های وصف ناپذیر مادرانی كه بدرقه راه ایثارگران بود 

تصویر سازی لحظاتی كه هزاران بار از شبكه های گوناگون تلویزیون مشاهده كرده ایم نباید كار سختی برای ما ملت غیور ایران باشد، لحظات غم انگیز سال 59 كه نوجوانان كشورمان با شوقی وصف ناپذیر كه گویا برای لقای حق عجله داشتند و از یكدیگر سبقت می گرفتند، لحظاتی وصف نشدنی كه مادران خود را به آغوش می كشیدند و گویی برای آخرین بار آن ها مشاهده می كردند.

جوانانی كه گویا دلی دریایی و قلبی بزرگ داشتند چرا كه بدون هیچ واهمه ای و البته با دستان خالی به سوی دشمنانی می رفتند كه بسیار قدرتمند و با بهترین آلات جنگی آماده مبارزه با ایرانیان بودند.

دریا دلان نوجوان با عزمی راسخ به سوی جبهه های حق علیه باطل می شتافتند كه هیچ فردی نمی توانست در مقابل خواسته ی آن ها پافشاری كند و تنها اشك‌های مادرانشان بدرقه ی راه آن ها بود.

آن ها رفتند و جان خود را در كف دستانشان گرفتند تا مسائل بسیاری را به جوانان امروزی نشان دهند كه بخشی از این مسائل را در وصیت نامه های خود ذكر كرده اند.

شهید اکبر اسدی شهادت: اسفند 1364

ای برادرانم و دوستانم، آگاه باشید که راه سعادت، چنگ زدن به ریسمان اسلام و پیمودن راه انبیاء و ائمه ی اطهار (علیهم السلام) می باشد. فریب این دنیا و تجمل پرستی را نخورید. دنیا به هیچ کس وفا نمی کند و برای احدی پایدار نخواهد بود.

شهید امیر امینی شهادت: اسفند 1365

از شما خواهش می کنم و می خواهم که همیشه چند موضوع را در نظر داشته باشید: هرگز دروغ نگویید، زود قضاوت نکنید، گذشت و ایثار داشته باشید، خوش رو، خوش برخورد، صبور و مقاوم باشید.

سردار شهید حاج اکبر آقا بابایی شهادت: شهریور 1375

عزیزانم بدانید که دفاع از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، دفاع از حضرت علی (علیه_السلام) و فرزندان اوست. و این محقق نمی شود جز با تلاش صادقانه در اجرای اوامر به حق ایشان.

*راه شهیدان همچنان ادامه دارد

زنده نگهداشتن یاد و نام شهید و بزرگداشت زمان و مکان شهادت بخشی از وظایف جامعه نسبت به شهیدان است.

شهادت نتیجه سلامت روان و انتخاب آگاهانه است و به قطع یقین ریشه در قدرت، استقامت، مبارزه با کفر ، انسجام و... دارد .

شهیدان، مقاومت و پویایی جامعه را تضمین می كنند و به جامعه روحیه ای می بخشند كه ضعف و سستی از بین می رود و هر جامعه ای که افراد آن این گونه باشند دیگر شکست نمی خورد.

اكنون با گذشت بیش از سی سال از گذشت و شهادت بزر‌گمردان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس جوانان ایرانی همچون شهدای هسته ای و شهدای مدافع حرم همچنان نشان داده اند كه جانشان را برای دین اسلام ، كشور و رهبر معظم انقلاب اسلامی بدون لحظه ای تردید فدا كرده و با احساس كوچكترین خطر از سوی دشمن خود را آماده ی دفاع می كنند.

امام خمینی(ره ) می فرماید: این حیات و این ضیافت را با قلم های شکسته ای مثل قلم من نمی توان توصیف و تحلیل کرد، این حیات و این روزی غیر از زندگی در بهشت و روزی در آن است. 

شهادت لقاء الله و ضیافة الله می باشد، آیا این همان نیست که برای صاحبان نفس مطمئنه وارد است ؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار