افرادی كه بدون كارت معتبر تورگردانی اقدام به برگزاری تور كنند، تحت تعقيب سيستم قضايی قرار می گيرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرپرست معاونت گردشگری اداره كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: از فعالیت تورگردانان فاقد كارت در این استان جلوگیری می‌شود.

مریم سلمانیان در جلسه هم اندیشی بین دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری استان سمنان تاكید كرد: افرادی كه بدون كارت معتبر تورگردانی اقدام به برگزاری تور كنند، تحت تعقیب سیستم قضایی قرار می‌گیرند.

وی هدف از برگزاری این جلسه را افزایش همكاری و هم اندیشی بین دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری و ساماندهی وضعیت راهنمایان عنوان كرد و گفت: بر اساس ماده سه آئین نامه راهنمایان، راهنمایان گردشگری موظفند زیر نظر یكی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجاز فعالیت كنند.

سلمانیان تاكید كرد: بر این اساس تورلیدرها باید از فعالیت مستقل و غیرقانونی خودداری و دفاتر خدمات مسافرتی نیز فرم خوداظهاری را تكمیل كنند.
وی با بیان اینكه دفاتر خدمات مسافرتی و تورلیدرها می‌توانند نقش مهمی در تامین امنیت گردشگران خارجی داشته باشند، گفت: وجود امنیت، در میزان تقاضای گردشگران خارجی برای سفر به كشورها نقش اساسی دارد و بر این اساس دفتر بررسی و همكاری با هدف ارتقای امنیت و تسهیل ورود گردشگران خارجی در استان سمنان راه اندازی شده است.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان سمنان نیز گفت: ساماندهی وضعیت تورگردانان می‌تواند نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری استان سمنان داشته باشد.

بردیا شریفی، عدم شناخت راهنمایان توسط نیروی انتظامی و قرار نگرفتن راهنمایان تحت پوشش بیمه مسئولیت را از مشكلات راهنمایان گردشگری در استان سمنان اعلام كرد و پیشنهاد داد: در ایام نوروز سال 95 در استان سمنان راهنمای "آن كال" فعال و شماره تماس تمام راهنمایان موجود و به صورت 24 ساعته فعال باشند .

وی خواستار بررسی نشدن و بازرسی مجدد تورهای ورودی به استان كه دارای كد امنیتی هستند، شد.
تعدادی از تورگردانان نیز با بیان مشكلات و پیشنهادات خود خواستار برگزار نشدن تور بدون راهنمای كارت دار، انعقاد قرارداد كاری با راهنمایان و باز بودن اماكن تاریخی در روزهای جمعه و تعطیل شدند.

نبود امنیت شغلی از جمله مشكلات اصلی راهنمایان گردشگری در استان سمنان اعلام شد.

26 دفتر خدمات مسافرتی و 60 راهنمای تور كارت دار و در حال در یافت كارت تورگردانی در استان سمنان فعالیت دارند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.