از تخم‌مرغ‌دزدی شروع کرده‌اند و حالا به شتردزدی رسیده‌اند. برای سرقت‌های خود برنامه‌ریزی می‌کنند و استفاده از اسلحه قسمت اصلی نقشه آنهاست. طلافروشی‌ها، بانک‌ها و مغازه‌ها بهترین محل‌ها برای اجرای نقشه آنهاست و می‌خواهند ره صد ساله را یکشبه طی کنند. به یک سرقت قانع نیستند و بعد از هر دزدی مسلحانه نقشه سرقت بعدی را طراحی می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  اغلبشان برای این‌که ردی از خود باقی نگذارند، با خودرو یا موتورسیکلت‌های دزدی به محل‌های سرقت می‌روند و در میان راه آن را رها می‌کنند.
 
این دزدان دارای روحیه خشنی هستند و استفاده از اسلحه برایشان کاری راحت است و اگر خود را در خطر دستگیری ببینند راحت انگشت خود را بر روی ماشه فشار می‌دهند.
 
این دزدان نه فقط اقدام به سرقت دارایی افراد می‌کنند، بلکه جان شهروندان را هم به خطر می‌اندازند.
 
به همین دلیل همیشه سرقت‌های آنها خبرساز می‌شود و در روزهای پایانی سال با توجه به افزایش فعالیت آنها، اقدامات برای جلوگیری از فعالیت مجرمانه شان توسط پلیس و دستگاه قضایی تشدید می‌شود.
 
قانونگذار هم برای این مجرمان مجازات سنگینی را تعیین کرده است و گاهی رعب و وحشتی که این سرقت‌های مسلحانه در شهر ایجاد می‌کند، دزدان را با اتهام محاربه و حکم اعدام روبه‌رو می‌کند.
 
سرقت برای خوشگذرانی ساعت 10 و 40 دقیقه صبح نهم دی ماه امسال، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در خیابان وحدت اسلامی، جنب پارک وزیری به کلانتری 113 بازار اعلام شد.
 
با حضور ماموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت با تهدید اسلحه، ضمن شلیک گلوله و مجروح کردن یکی از شکات پرونده اقدام به سرقت چهار و نیم کیلوگرم طلا و جواهر کرده و متواری شده‌اند.
 
با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که کارگاه طلافروشی و شکات پرونده به شیوه زاغ زنی مورد شناسایی قرار گرفته و سارقان با اطمینان از همراه بودن طلا توسط شکات اقدام به انجام سرقت مسلحانه کرده‌اند.
 
با شناسایی دقیق چهار متهم، مخفیگاه آنها در محدوده پاسگاه نعمت‌آباد و عبدل‌آباد شناسایی شد، اما در تحقیقات نامحسوس پلیسی مشخص شد که هر چهار نفر پس از انجام سرقت، از تهران متواری شده‌اند که در ادامه دستگیر شدند.
 
متهمان در تحقیقات عنوان کردند که به هیچ عنوان با انگیزه نیاز مالی اقدام به انجام سرقت مسلحانه نکرده و در یک مهمانی، در زمان مصرف مشروبات الکلی تصمیم به انجام سرقت گرفته و انگیزه واقعی خودشان از انجام سرقت به شیوه مسلحانه را بزرگنمایی نزد دیگر افراد شرور اعلام کردند.
 
همچنین متهمان در همان اظهارات اولیه گفتند که پول به‌دست آمده از محل سرقت نزدیک به 50 میلیون تومان برای هر نفر شده و آنان این پول را صرف خرید لباس و کفش مارک‌دار، رفتن به شمال کشور و خرج دوستان کرده‌اند. در ادامه متهمان به سرقت مسلحانه از دو طلافروش دیگر در بازار تهران اعتراف کردند.
 
دو سرقت در یک ساعت
 
 
18 بهمن امسال بین ساعات 19 تا 20 دو فقره سرقت مسلحانه در نیم‌ور شهرستان محلات رخ داد. سارقان به گفته شاهدان حدود هشت نفر بودند که دو نفر از آنها در بیرون از محل سرقت منتظر می‌ماندند تا در صورت حضور پلیس همدستان خود را باخبر کنند.
 
دزدان از دو خانه 20 میلیون تومان سرقت کرده و قبل از حضور پلیس از محل فرار کردند.
با توجه به حساسیت موضوع پلیس تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرد و خیلی زود دزدان دستگیر شدند.
 
تحقیقات از متهمان نشان داد آنها از دزدان سابقه‌دار بودند که پس از تشکیل باند تصمیم به سرقت مسلحانه از خانه‌ها گرفته بودند.
 
دزدان مسلح بر اساس نقشه پس از ورود به خانه دست و پای ساکنان را بسته و با سرقت پول و طلا از محل فرار کرده بودند.
 
سرقت با سلاح گرم و خودروی کرایه‌ای
 
چهارشنبه ششم آبان دزدان مسلح سرقتی مرگبار را در مشهد رقم زدند. آنها پس از ورود به طلافروشی در بلوار مفتح مشهد، 40 دقیقه در مغازه ماندند و سپس با تهدید اسلحه از طلافروش خواستند که هرچه طلا دارد به آنها تحویل دهد، اما مقاومت مرد جوان مرگ او را رقم زد.
 
دزدان پس از قتل مرد طلافروش و سرقت طلا از محل فرار کردند، اما چند روز بعد شناسایی و دستگیر شدند.
 
دو مرد جوان انگیزه خود از سرقت را مشکلات مالی اعلام کردند و گفتند، با یک خودروی کرایه‌ای به محل سرقت رفتیم و اگر مرد طلافروش مقاومت نمی‌کرد، زنده می‌ماند. دزدان مسلح پس از محاکمه به قصاص و زندان محکوم شدند.
 
فرار ناکام سرکرده باند
 
یکی از سارقان اهل یکی از شهرستان‌های شمالی و دیگری اهل مشهد است که یکی از آنها ۳۱ ساله، متاهل و دارای مدرک دیپلم و دیگری ۲۴ ساله، متاهل و دارای مدرک سیکل و معتاد است.
 
در آخرین پرونده، هفته گذشته ماموران پلیس مشهد اعضای باندی را دستگیر کردند که در بازجویی‌ها به دو فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی‌ها اعتراف کردند.
 
اعضای این باند 26 بهمن به یک طلافروشی در منطقه قاسم‌آباد مشهد دستبرد زدند. در ادامه کارآگاهان پلیس آگاهی اعضای این باند را شناسایی و در عملیاتی شبانه دستگیر کردند. سرکرده باند که از پنجره قصد فرار داشت با شلیک پلیس زخمی شد و به پایین سقوط کرد.
 
دزدان در بازجویی‌ها به سرقت مسلحانه دیگری در تاریخ نوزدهم خردادماه امسال در چهار راه میدان بار مشهد اعتراف کردند.
 
سارقان در این دو سرقت مسلحانه چهارده و نیم کیلوگرم طلا را با خود برده بودند که در بازرسی از منزل یکی از اعضای باند 110 میلیون تومان که به دلار تبدیل شده بود همراه یک دستگاه موتورسیکلت کشف شد.
 
منبع:جام جم
انتهای پیام/
برچسب ها: گانگستر ، سلاح ، نقشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.