معاون وزیر ارشاد از راه‌اندازی نهضت فهم قرآن کریم با همراهی هنرمندان در سال آینده خبرداد.

انتقال هنرمندانه مضامین قران با راه اندازی نهضت فهم قرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جشنواره ملی قرآنی آیات در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی از راه‌اندازی نهضت فهم قرآن کریم با هدف انتقال مضامین قران و احادیث اهل‌بیت(ع) به جامعه و با همراهی هنرمندان کشور، در سال ٩٥ خبر داد.
حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی با بیان اینکه خراسان از دیرباز مهد شعر،‌ ادب و هنر بوده است، گفت: قالب شعر تاثیرگذار است و ائمه اطهار(ع) اززبان شعر در سخنرانی‌ها و صحبت‌های خود استفاده می‌کردند.
وی افزود:‌ شعر در زبان عربی، یک شهرت به‌سزایی قبل از اسلام داشت و باید گفت اسلام قالب این شعر را در خود جهت‌دهی داد، با این نگرش شعر دوران جاهلیت، به شعر اسلام و توحیدی تبدیل شده است.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برگزارکنندگان این جشنواره قدم مهمی در عرصه هنر برداشته‌اند،‌ تأکید کرد: زیربنای هنر امروزی شعر و داستان است، در نتیجه یک داستان خوب بعد از نگارش می‌تواند به عنوان یک فیلم ساخته بشود و از قالب آن ثمره ارزشمندی استخراج کرد.
حشمتی با بیان اینکه مشکل امروز ما در عرصه هنر نبود متن خوب است افزود : متأسفانه مشکلی که امروز وجود دارد این است متن خوب نداریم و اگر آنها را می‌توانستیم تولید کنیم، آنگاه هنرمندان با استفاده از این متون می‌توانستند تصویری ارائه بدهند، در نتیجه قدرت هنرمند در آن است که مطلبش را با تخیل خود به زیبایی به تصویر بکشد و همچنین ابهام در نوشتار و گفتار، یک پدیده زیبا در نوشته‌های ادبی است که باعث درگیر شدن مخاطبین با فرآیند داستان و نوشته می‌شود.
انتهای پیام//
برچسب ها: نهضت ، فهم ، قرآن ، هنرمندان ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.