دبیرخانه دائمی ترویج فرهنگ فاطمی با هدف افزایش معرفت نسبت به ابعاد وجودی حضرت فاطمه(س) در خراسان رضوی تاسیس می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در جلسه ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر از تاسیس دبیرخانه دائمی ترویج فرهنگ و سیره فاطمی در استان خبر داد و گفت: گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه به ویژه نسل جوان، مستلزم افزایش معرفت و پرداختن به این موضوع در تمام ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) است.
سید محسن صادقی معرفت افزایی در حوزه شناخت حضرت فاطمه(س) را نیازمند موجی اجتماعی دانست که در مدارس متوسطه، شبکه‌های اجتماعی، گروه‌های مرجع علمی، اقتصادی و ورزشی بتواند تاثیر گذار باشد.
وی با بیان اینکه وظیفه رسانه ملی در شناخت سیره فاطمی به جامعه مهم و تاثیرگذار است، تصریح کرد: وجود چهره‌های موفق ظرفیت مناسبی است تا بتوان از آنان در راستای معرفی سیره فاطمی و ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) استفاده کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت:  توجه به مقام مادر، همسر ، زن و دختر باید در مناسبت‌های این هفته مورد توجه قرار گیرد و دایره این هفته به بانوان  محدود نشود.
صادقی بر پرهیز از کارهای کلیشه ای تاکید و اظهار امیدواری کرد: با ارائه برنامه های جذاب و نو به سمت پیش برویم تا افرادی که تصویر محکمی از شخصیت حضرت فاطمه(س) ندارند با ابعاد وجودی آن بزرگوار بیشتر آشنا شوند.
وی بر دو شاخص اثر بخشی و ماندگاری در برنامه‌های هفته بزرگداشت روز زن و هفته کوثر تاکید کرد و گفت:  توجه به فرهنگ و سیره فاطمی فراتر از کاری اداری است و تمام ارگان‌ها و ادارات و سازمان‌ها باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند و از تمام ظرفیت خود استفاده کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: : دایره این مناسبت بزرگ را تنها محصور به مومنین و افراد باحجاب نکنیم  و باید کل جامعه استان مخاطب برنامه‌های این هفته باشند و  افراد در لایه‌های مختلف در مراسمات حضور پیدا کنند و نسبت به معرفت وجودی حضرت فاطمه(س) بیافزاییم.
انتهای پیام//
برچسب ها: دبیرخانه ، فرهنگ ، فاطمی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.