به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،علی باخرد امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه اقداماتی برای کنترل و نظارت بر برندها در بازار مشهد در دست انجام است، افزود: برای کنترل برندها در بازار یک طرح 10 مرحله ای نوشته شده که شامل مراحل مختلف از ثبت فروشگاه تا جمع آوری کالاهای افراد را شامل میشود.
وی گفت : در فعالیت جدید انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شکایات تلفنی مصرف کنندگان در عرض 24 ساعت و شکایات کتبی مصرف کنندگان در مشهد کمتر از ده روز پیگیری می شود
رئیس اداره نظارت صنعت ،معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه میزان رسیدگی به این شکایات در گذشته 45 روز طول می کشید افزود: تمام شکایاتی که به سامانه 124 میرسد برای حمایت از حقوق مصرفکنندگان است و قانون ، پیگیری شکایات بخش صنفی را به سازمان صنعت و معدن واگذار کرده و بهمحض فراهمشدن امکانات زیرساختی و نرم افزاری انجمن ، این شکایات به بخش انجمن انتقال داده میشود.
علی باخرد گفت : مهمترین تخلفات و شکایات در این حوزه شامل گرانفروشی در حوزه غیر صنفی، کم فروشی و تقلب است.
انتهای پیام//