بنیانگذار سبک جهانی اذران رزم از ثبت سبک جدید ورزش رزمی با تصویب وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزشهای رزمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسین عزتی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای بومی سازی ورزش های رزمی، این ورزش از اول سالجاری با عنوان سبک جهانی آذران رزم فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون در 8 استان کشور از جمله، تهران، خوزستان، ایلام، کرمان، بوشهر، اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی دفتر و نمایندگی زیر نظر فدراسیون ورزشهای رزمی راه اندازی شده و در خارج از کشور نیز این ورزش در ترکیه، آذربایجان، بلغارستان و فنلاند مورد استقبال قرار گرفته و این کشورها نیز این رشته فعالیت خود را آغاز نموده اند.

نماینده رسمی سازمان جهانی بودوکای(Budokai) و (EKF) در ایران هدف از ابداع، تقویت و توسعه این ورزش را طنین انداز شدن نام ایران در اقصی نقاط دنیا با ورزشهای بومی ایرانی عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود با توسعه این ورزش بتوانیم گامهای عملی در این راستا برداریم.

این استاد رزمی سبک آذران رزم گفت: خوشبختانه اولین مسابقات جهانی این ورزش را در ترکیه با شرکت ورزشکاران 18 کشور با موفقیت برگزار کردیم که امیدواریم سال آتی نیز این مسابقات را تداوم دهیم.

بنیانگذار ورزش رزمی آذران رزم یکی از مزایای مهم این ورزش را حمایت و تحت نظارت انجمن ملی فدراسیون ورزش رزمی عنوان کرد و افزود: با نظارت این انجمن می توان در کشورهای مختلف و ایران مسابقات بین المللی این سبک برگزار کرد.

عزتی، در پایان گفت: برنامه آتی دست اندرکاران این ورزش رزمی را در سال 95 برگزاری مسابقات کشوری و استان در استانهای مختلف و برگزاری فستیوال بین المللی در شهرستان اهر به منظور شناساندن استعدادهای ورزشی منطقه ارسباران ذکر کرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار