معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: سال آینده برنامه‌ی حمایت از دانشگاه‌های نخبه پرور را برای جلوگیری از خروج نخبگان در دستور کار داریم.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: باید تلاش شود از همه ظرفیت‌های کشور در چرخه‌ی خدمت رسانی به جامعه از راه توسعه اقتصاد دانش بنیان استفاده شود چرا که سرمایه اصلی هر کشوری نیروی جوان متخصص و صاحب اندیشه است. 
 
وی ادامه داد: کشورها باید بدانند رونق شرکت های دانش بنیان تنها در گرو نگه داشتن مستعدان برتر و جلوگیری از خروج آنها است. 
 
ستاری بیان کرد: از این رو سال آینده بودجه دانشگاه های نخبه پرور برای حمایت از نخبگان خوب است. 
 
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد:  نخبه محقق و مستعد برتر به حمایت‌ مالی و امکانات سخت افزاری و همچنین مسیر مناسب برای اثر گذاری نیازمند است. 
 
وی عنوان کرد: دانشگاه هایی که دانشجویان آنها به عنوان دانشجوی نخبه در بنیاد ملی نخبگان عضو هستند، دانشگاههای نخبه پرور محسوب می‌ شوند که بنا بر تعداد عضویت نخبگان هر دانشگاه در بنیاد ملی نخبگان از این دانشگاه ها حمایت می‌شود. 

ستاری عنوان کرد: برای سال آینده علاوه بر بنیاد ملی نخبگان در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور نیز برنامه‌ریزی کردیم که از این دانشگاه‌ها حمایت کنیم و این مسئله می‌تواند کمکی برای ارتقای تحقیق و پژوهش در دانشگاه‌ها باشد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار