جایزه جهانی MAKE معتبرترین مرجع ارزیابی ارزش آفرینی دانش محور است

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: جایزه جهانی MAKE بزرگترین و معتبرترین مرجع ارزیابی و هدایت سازمان های دنیا در ارزش‌آ فرینی دانش محور است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در پنجمین دوره جایزه جهانی میک در ایران که صبح امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد؛ گفت: کشور ما دارای منابع طبیعی غنی و نیروهای انسانی توانمند و با استعداد است، مساله مدیریت یکی از مسائل مهم و استراتژیک می‌باشد. دانشگاه صنعتی شریف اولین دانشگاه مهندسی کشور بود که به تاسیس دانشکده مدیریت و اقتصاد مبادرت نمود که باعث شد تعداد زیادی از نخبگان کشور به این رشته‌ها علاقمند شوند و در این رشته‌ها به ادامه تحصیل بپردازند. از مباحث مهم در مدیریت‌، مدیریت دانش،‌ نوآوری و سرمایه فکری است که کشورهای پیشرفته جهان سالهاست به آن پرداخته‌اند و از ما خیلی جلوتر هستند. 

وی ادامه داد: باید سعی کنیم از تجربیات مثبت کشورهای پیشرفته جهان بهره‌مند شویم دانشگاه صنعتی شریف که از موسسات علمی و فناوری برتر منطقه می‌باشد برای تسهیل در این امر نمایندگی جایزه جهانی میک را در ایران به عهده گرفت و امسال پنجمین سال برگزاری این جایزه در ایران است. 

سهراب پور بیان کرد: کلیه سازمان‌های شرکت‌کننده جایزه جهانی میک در سال جاری بر اساس 150 شاخص جهانی در حوزه مدیریت دانش،‌ نوآوری سرمایه فکری توسط داوران ما از دانشگاه‌ها و صنایع مختلف ارزیابی شده‌اند و امروز 3 سازمان دانشی برتر کشور رسما معرفی می‌شوند.
 
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: پس از عصر تمرکز بر بهره‌وری و بعد از آن تمرکز بر ارزش‌آفرینی متمرکز بر کیفیت اکنون ارزش‌آفرینی دانش محور جدیدترین رویکرد مدیریت سازمانی که مورد استقبال هزاران سازمان از سراسر دنیا قرار گرفته است و در این میان جایزه جهانی میک بزرگترین و معتبرترین مرجع ارزیابی و هدایت سازمان‌های دنیا در ارزش‌آفرینی دانش محور است.

سهراب پور عنوان کرد: در حقیقت جایزه جهانی میک کلیه ارکان مدیریت سازمان را با نگاهی دانشی مورد ارزیابی قرار می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که در کلیه جنبه‌ها و فرآیندهای سازمان هر روز بهتر از قبل حرکت نماید. جایزه جهانی میک امسال هم در 4 قاره دنیا و در سه سطح ملی،‌ قاره‌ای و جهانی برگزار شد و باید به این نکته اشاره کرد که یکی از نکات بسیار مثبت در سازمان‌های ایرانی حاضر در جایزه، سازمان دانشی برتر ایران در سال جاری حضور قابل توجه سازمان‌های دفاعی کشور در این جایزه است که نشان از عزم جدی همه ارکان کشور برای حرکت هر چه سریعتر در مسیر ارتقای دانش محور سازمانی است. 

وی خاطر نشان کرد: اما در کنار آن باید توجه داشت که متاسفانه با ورود باورهای نادرست اشتباهات بارها تجربه شده‌،‌ نگاه‌های کوتاه مدت و مواردی نظیر آن از جمله مواردی است که مدیریت دانش‌محور را در تعداد قابل توجهی از سازمان‌های کشور با تهدید مواجه ساخته‌ است و لازمه پرهیز از این خطرها در درجه نخست اعتقاد راسخ به رویکرد دانش محور در اداره کسب و کار و در کنار آن بهره‌مندی از آخرین تجربیات روز ملی و بین المللی و مواجه شدن واقع بینانه و پذیرش اشتباهات در عرصه مدیریت دانش محور است. 

در پایان باید تاکید نمود که نمره بالای ارزیابی میک به معنای بالاتر بودن دانش انجام امور به طور  نظامند در سازمان و نیز قدرت بالاتر سازمان در مواجهه با پیچیدگی‌های کسب و کار است و امیدواریم تمامی سازمان‌های ایرانی نگاه دانشی به مدیریت را در خود عملیاتی نمایند. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار