رئیس سازمان بهزیستی كشور گفت: روز گذشته لایحه جامع حمایت از معلولان برای اجرای 5 ساله به صورت آزمایشی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی كشور در همایش سراسری مراكز غیردولتی توانبخشی معلولان كه امروز (چهارشنبه) برگزار شد با اشاره به این‌كه مراكز غیر دولتی در ارائه خدمات توانبخشی همراهان همیشگی سازمان بهزیستی كشور هستند، اظهار داشت:سازمان بهزیستی كشور در دولت تدبیر و امید علاوه بر راهبردهای دیگر ، 3 رویكرد اصلی را مد نظر قرار داده و به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد كرده است.

وی در خصوص 3رویكرد گفت:بر اساس اولین رویكرد در تلاش هستیم تا با یك برنامه ریزی صحیح شرایطی را فراهم كنیم كه نقش كنترل كننده و كاهش دهنده ای در شیوع آسیب ها داشته باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی كشور با بیان این‌كه هم اكنون بالغ بر  سی هزار كودك معلول در كشور متولد می شود ،ادامه داد: با توجه به تاثیر منفی كه تولد كودكان معلول بر جامعه بر جای  می گذارند ، سازمان بهزیستی در نظر دارد با به كارگیری 250 مركز مشاوره ژنتیك قبل از ازدواج تعداد كودكان معلول در بدو تولد را كاهش دهد.

محسنی بندپی افزود:در صدد بودیم در برنامه ششم توسعه مشاوره ازدواج و آزمایشات ژنتیكی را قبل از ازدواج الزامی كنیم اما با توجه به این‌كه اجرای برنامه پنجم برای یك سال دیگر تمدید شد، دفاتر رسمی ازدواج را در چند استان ملزم كردیم قبل از ثبت عقد برگه های مشاوره و ژنتیك را از زوج دریافت كنند.

وی تصریح كرد:به همین منظور  این طرح در 3 یا 4 استان از جمله مازندران و كرمان كه دارای ریسك بالاتری برای تولد نوزادان معلول هستند ،اجرا شد .

رئیس سازمان بهزیستی كشور بیان كرد: رویكرد دوم بهزیستی استاندارد كردن خدمات دهی به معلولان است .

محسنی بندپی در خصوص سومین رویكرد سازمان گفت: آسان سازی ورود مردم به مراكز خدمت رسانی كه در همین راستا ارتباط سازمان با مراكز غیر دولتی افزایش یابد آخرین رویكرد مد نظر ما است.

وی با بیان این‌كه روز  گذشته لایحه جامع حمایت از معلولان برای اجرای  5 ساله به صورت آزمایشی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد بیان كرد: اكنون در انتظار هستیم تا شورای نگهبان لایحه را تصویب و به مرحله اجرائی شدن برساند.

رئیس سازمان بهزیستی كشور با بیان این‌كه در ارائه خدمات توانبخشی با یك غفلت تاریخی روبه رو هستیم ،گفت: امیدواریم بتوانیم با توسعه ی كمی و كیفی خدمات برای جامعه ی هدف ، تمامی اهداف خود را عملیاتی و اجرائی كنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار