غذاهای آماده یا فست فودها غذاهایی هستند که خیلی آسان و سریع تهیه میشوند و بسیار خوشمزه و در مقابل بسیار مضر هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ خوردن فست فودها تنها به چاقی ختم نمی شوند و عوارض جبران ناپذیری را برای بدن در پی خواهد داشت.


زهره موسوی کارشناس ارشد تغذیه در این باره گفت: کبد از جمله اندام های مهم و در معرض خطر انسانها است و مصرف مداوم فست فود ها و تنقلات ناسالم به اندازه ابتلا به ویروس های هپاتیت برای کبد مضر و خطر ناک است.

وی با اشاره به کارکرد کبد در بدن تصریح کرد: متابولیسم چربی در غذاهای آماده بیشتر از غذاهای دیگر است و این مواد فشار زیادی به کبد وارد می کند زیرا که برای هضم چربی ، کبد متحمل زحمت زیادی می شود و مصرف مداوم این غذاها فرد را به سوی کبد چرب می کشاند.

موسوی یادآور شد: کبد چرب اختلال عملکردی در کبد ایجاد می کند و هضم سایر مواد مغذی در بدن نیز دچار مشکل اساسی شده و بدن را با عوارض بعدی از قبیل ناراحتی های دستگاه گوارش و پوکی استخوان را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: فست فود ها به دلیل مواد اولیه، نوع نگهداری و وجود مقادیر بالای نمک واستفاده از روغن های سرطان زا از خوراکی های خطرناکی هستند که تهدیدی برای سلامتی افراد محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین آسیب های بدنی در سنین زیر 16سال و بالای 60 مربوط به استفاده از فست فودها است، افزود: گنجاندن ورزش روزانه در سبک زندگی افراد می تواند تا حد زیادی از آسیب های بدنی فست فود ها بکاهد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.