در بهمن ماه امسال 972 اظهارنامه گمرکی به اداره استاندارد خرمشهر از سوی گمرکات آبادان و خرمشهر ارجاع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس اداره استاندارد شهرستان خرمشهر گفت: به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی به کشور، این اداره برکلیه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک خرمشهر را داشته باشند نظارت نموده و تنها درصورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استاندارد های مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می گردد.

سید صادق شریفی نسب افزود: به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی به کشور، این اداره برکلیه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک خرمشهر را داشته باشند نظارت نموده و تنها درصورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استاندارد های مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می گردد.
شریفی نسب بیان کرد: در بهمن ماه امسال 972 اظهارنامه گمرکی به اداره استاندارد خرمشهر از سوی گمرکات آبادان و خرمشهر ارجاع شده است.

وی اظهار داشت: از کالاهای صادراتی و وارداتی تعداد 709 نمونه توسط کارشناسان ادارات استاندارد خرمشهر و آبادان و با همکاری شرکت های بازرسی، نمونه برداری شده و به آزمایشگاه های تائید صلاحیت شده ارسال گردیده اند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان خرمشهر خاطر نشان کرد: در این مدت تعداد 741 گواهینامه جهت کالاهای وارداتی صادر شده واز ورود 5 محموله وارداتی به ارزش بیش از 38 هزار دلار به داخل کشور جلوگیری به عمل آمده و از ورود خسارت مستقیم به ارزش بیش از یک میلیارد و 147 میلیون ریال به مصرف کنندگان داخلی جلوگیری بعمل آمده است که از جمله آن ها می توان به لوازم خانگی، ابزار و ظروف اشاره نمود.

شریفی نسب در پایان  از صدور 7 گواهینامه صادراتی با ارزش بیش از 2 میلیارد ریال خبر داد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.