حسن قاضی زاده هاشمی با انتشار تصاویری در اینستاگرام از آرامش کویر سخن گفت.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت کشورمان با انتشار تصاویری در صفحه اینستاگرامش از سفر دوهزار کیلومتری و آرامش کویر سخن گفته است.

وزیر بهداشت در آرامش کویر +عکس

وزیر بهداشت در آرامش کویر +عکس

وزیر بهداشت در آرامش کویر +عکس

در سفری دو هزار کیلومتری، تا استان اصفهان و دل کویر ایران رفتم. کویر را با همه سختی ها و خشونت و خشکی ظاهرش، دوست دارم؛ شگفتا که در مقابل، مردمان کویر زلال و ساده و صمیمی اند. این از جمله زیبایی های خارق العاده کویر است.

سکوت و آرامش، حکمفرمای کویر است. و علاقه من به کویر، بیشتر از آن روست که احساس می کنم خورشید تابان و سوزان با همه حرارتش پاکی و تمیزی خاصی به کویر بخشیده؛ و این پاکی بی آلایش، تنها مختص کویر و اهل کویر است.

در این قطعه از سرزمین مان و در دل کویر، آسمان ایران صاف و زیباتر است. منظومه ها و کهکشان ها، و ماه و ستاره ها چنان تصویر روشنی از قدرت پروردگار و استواری خلقت بر دل و جان می نشانند، که نشان از تاریکی و ظلمت و جهل نمی ماند. گویی شب کویر هم، روز روشن است. و اینجاست که این جلوه شگرف خلقت، خلوت و آرامش را ساکن دلها می کند.

فارغ از روزهای شلوغ و شب های پر دغدغه و سر و صداهای مرسوم زندگی شهری، در دل قنات های کماکان پر آب و کهن قدم زدم. باور کردم که اگر خداوند اراده کند، در کشاکش خشکسالی هم، دل کویر تفتیده سیراب می شود و حیات بر ممات غلبه می یابد.

در دل کویر، هر جا که قنات هست زندگی و روشنی هم جاریست. امید که قنات های این سرزمین که نشانه سخت کوشی و پاک سرشتی پیشینیان این خطه است، همواره جاری و ساری باشند. هم زمین خشکیده را سیراب کنند و هم، همچنان بر پاکی و خلوص ساکنان و بازدید کنندگان بیفرایند.

سرشت هر یک از ما، سرزمینی است که مثل طبیعت؛ بهار و پاییز، سبزه زار و کویر هم دارد. نوروز، نماد اعتدال طبیعت، نرم نرمک در راه است. امیدوارم بخشهای کویری زندگی همه ما ایرانیان، بویژه مسئولین و کارگزاران و رسانه ها با جاری شدن سرچشمه های زلال اخلاق و مهربانی و همدلی؛ جان تازه ای بگیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
دمش گرم
آخرین اخبار