مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی از آمادگی امدادگران هلال‌احمر برای اجرای طرح نوروزی در آذربایجان غربی خبر داد

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ عباس سیدزکریایی از آمادگی امدادگران هلال‌احمر برای اجرای طرح نوروزی در آذربایجان غربی خبر داد و اظهار داشت: طرح نوروزی هلال‌احمر همزمان با سراسر کشور در این استان نیز اجرایی می‌شود.

وی افزود: با نزدیک شدن به نوروز و شروع طرح امداد و نجات نوروزی در28پایگاه امداد و نجات جاده ای ثابت و سیار استان، دوره بازآموزی نجاتگران با هدف تمرین و آمادگی در مقابله با حوادث احتمالی و افزایش توانمندیهای آنها برای بیش از 170 نفر نجاتگر جاده برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این دوره که با حضور مربیان مجرب جاده، کوهستان و امداد و کمکهای اولیه به مدت 24 ساعت آموزشی در 2روز برگزار خواهد شد؛ گفت: نحوه آشنایی با تجهیزات داخل آمبولانس و خودروی نجات، راه اندازی دستگاه های نصب شده در خودرو، مروری بر کمکهای اولیه، ارزیابی صحنه و رهاسازی مصدوم، اجرای مانور میدانی... مرور و تمرین گردیده و نجاتگران جهت استقرار در پایگاههای امداد و نجات نوروزی و انجام عملیات امدادرسانی درهنگام بروز سوانح و حوادث آماده می گردند.

سیذزکریایی با بیان اینکه هم اکنون طرح زمستانی هلال‌احمر در حال اجرا است، اعلام کرد: با پایان یافتن طرح زمستانی هلال‌احمر، شاهد آغاز طرح ویژه نوروز در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان خواهیم بود.

وی زمان آغاز اجرای طرح نوروزی هلال‌احمر را 25 اسفند ماه عنوان کرد و افزود: این طرح 15 فروردین ماه به اتمام می‌رسد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی با بیان اینکه امیدواریم امسال کمترین میزان حوادث را در استان شاهد باشیم، توجه به نکات ایمنی در حین رانندگی را خواستار شد و گفت: هلال‌احمر با تمام توان در محورهای مواصلاتی استان نسبت به ارائه خدمات حضور خواهد یافت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.