در نشست مدیران كل دفاتر امور بانوان و خانواده مطرح شد؛

مولاوردی: درباره اعدام مردان یک روستا فقط در دادگاه توضیح می‌دهم!

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در خصوص اعدام مردان اطلاعیه‌ای از معاونت امور زنان و خانواده صادر و به این سوال جواب داده شده است، اما اگر بحث قانونی باشد در دادگاه توضیح می‌دهم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درنشست مدیران كل دفاتر امور بانوان و خانواده  استانداری های سراسر كشور كه امروز (سه شنبه) در سالن كنفرانس استانداری تهران برگزار شد در خصوص هم اندیشی در امور زنان و خانواده اظهار داشت : برگزاری چنین جلسات هم اندیشی در امور زنان با توجه به پشت سر گذاشتن سالی سخت، در انتظار گشایشی در دوره پسا تحریم خواهیم بود.

وی افزود: در طول 2 سال گذشته  با همكاری مسئولان توانستیم تاحدودی مشكلات و معضلات را در امور زنان پشت سر بگذاریم اما تا دستیابی به شرایط مطلوب فاصله خواهیم داشت . 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به برگزاری انتخابات باشكوه  و مشاركت حداكثری مردم در پای صندوق ها و همچنین جلب مشاركت زنان تاكید كرد: با تشكیل مجلس كارآمد شاهد برداشتن قدم های اساسی در حوزه زنان و خانواده خواهیم بود.

مولاوردی افزود: حضور مردم  سبب ساز ارتقای سرمایه های اجتماعی است كه خود می‌تواند تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف ما در حوزه زنان داشته باشد . 

وی با اشاره به این‌كه مشاركت مردم و زنان تنها نباید در پای صندوق های رای باشد، ادامه داد: این مشاركت ها با جلب اعتماد از طرف زنان و گروه‌های مختلف باید تا برنامه ریزی و اجرا  ادامه دار باشد  كه در نهایت منجر به حفظ سرمایه اجتماعی شود. 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به این‌كه انتظار از مجلسی كارآمد در حوزه زنان اهمیت ویژه ای دارد، بیان کرد : با تركیب فعلی و برآیند از انواع تفكرات در جامعه  باید شاهد اجرای قانون های درست باشیم كه پاسخ گوی جامعه كنونی ما باشد .

مولاوردی ادامه داد: باید تمامی مطالبات معیشتی، اجتماعی ،فرهنگی و سیاسی را در اولویت  دستگاه های اجرایی قرار گیرد تا دیگر شاهد اصلاح قوانین ، حذف  و یا متروك شدن آن ها  نباشیم. 

وی با اشاره به روز جهانی زن افزود : به مناسبت این روز باید تمام دردها و آلام مشترك بین زنان سراسر دنیا مورد توجه قرارگیرد كه امسال شعار و محور  این روز زنان پناهجو خواهد بود . 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به حمایت از تمام زنان عراقی، سوری و افغانی بیان کرد:  امید است با همكاری كشورهای اسلامی در امور زنان و خانواده بتوانیم تمام دردها و آلام مشترك بین تمام زنان سراسر دنیا را كاهش دهیم . 

مولاوردی با بیان‌ این‌که در سال 95 دو روز روز زن را خواهیم داشت ،تاكید كرد: این لطف خاصی است كه به مقام زن بخشیده شده است كه شاهد تداركات و برنامه هایی در شان ، منزلت  و مقام زن خواهیم بود. 

وی گفت : به مناسیت روز جهانی زن و  هفته زنان دستور العملی به استان ها  به همین مناسبت در خصوص معرفی و شناسایی شخصیت همه جانبه حضرت زهرا (س) و معاصر سازی شخصیت آن حضرت برای نسل جوان صادر شده است . 

* اجرای طرح فرهنگسازی برای تجرد دختران جوان

شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درحاشیه نشست مدیران كل دفاتر امور بانوان وخانواده استانداری های سراسركشور اظهارداشت: دومین روز از اجلاس سراسری مدیران كل امور زنان و خانواده استان‌ها با مشاركت وزارت كشور و به میزبانی استانداری تهران برگزارشد.

وی ادامه داد: در این نشست به برنامه ها و چالش های برسر راه معاونت امور زنان و خانواده و نقشه راهی كه درآینده بتوانیم دراین حوزه بدرستی ترسیم كنیم پرداخته شد.

مولاوردی باتوجه به این‌كه این نشست‌ها باید بصورت فصلی برگزار شود، تاكید كرد: نشست امور زنان و خانواده امسال بعداز 1سال برگزار شد كه امید است در سال آینده طبق روال گذشته برگزار شود.

معاون رئیس جمهور درامور زنان و خانواده با اشاره به افزایش سن ازدواج تاكیدكرد: كارگروه تامین باورهای دینی طرحی را براساس زندگی  حضرت معصومه (س) برای عیب زدایی از تجرد دختران فرهنگسازی و اجرایی خواهد كرد.

وی در خصوص اعدام مردان در یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان به جرم اعتیاد، بیان کرد: در این خصوص اطلاعیه‌ای از معاونت امور زنان و خانواده صادر و به این سوال جواب داده شده است اما اگر بحث قانونی باشد در دادگاه توضیح می‌دهم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
ماجرای اعدام چه بوده است ......؟.؟....
آخرین اخبار