معاون حقوقی رئیس جمهور کشورمان گفت: لازم است به بکارگیری ابزارهای حقوقی در قراردادهای بین‌المللی در پسابرجام توجه کنیم.

امین‌زاده: لزوم توجه به ابزارهای حقوقی در عقد قراردادهای بین‌المللی در پسابرجام

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "الهام‌ امین‌زاده" معاون حقوقی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران در حاشیه اجلاس شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی کشور با موضوع قردادهای بین‌المللی در دوره پسابرجام اظهارداشت: امروز برای فضای پسابرجام باید تسهیلاتی فراهم شود و مشوق‌ها و معافیت‌هایی که برای تجارت بین‌الملل لازم است در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: برای بستن قرادادها باید چارچوب و اصول داخلی در نظر گرفته شود تا در یک نظام برد برد براساس عزت کشورمان ایجاد شود.همچنین اگر قوانین دست و پاگیری وجود داشته باشد و به اصحاب عرصه سیاست خارجی که کار اقتصادی ‌می‌کنند اطلاع دادیم در هر شرایطی آن را به ما اطلاع دهند که بتوانیم مشکل را رفع کنیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: برای سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور و سرمایه‌گذاران خارجی معافیت‌هایی وجود دارد  اما احساس می کنیم که تسهیلات بیشتری باید فراهم شود.

امین‌زاده با اشاره به هدف اصلی برگزاری این اجلاس خاطر نشان کرد: هدف اصلی این است ما چهل و نهمین شورای هماهنگی دستگاههای اجرایی را برگزار کنیم و لازم به ذکر است که برای هر موضوع حقوقی هر چند هفته یک بار دستگاه‌های اجرایی  و معاونین حقوقی آنها راجمع می کنیم،‌تا این موضوعات مطرح شود و در این جلسه آموزه‌هایی را خواهیم داشت که چه ابزارهای حقوقی را در اختیار داریم که بتوانیم کار را به نحو احسن پیش ببریم.

همچنین معاون حقوقی رئیس جمهور در این اجلاس به ایراد سخنرانی پرداخت.

الهام امین زاده در اجلاس شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه های اجرائی کشور با موضوع قراردادهای بین المللی در دوره پسابرجام اظهار داشت: با توجه به نیاز روز افزون ایجاد شده در فضای پس از برجام تصمیم گرفته شد تا مدیریت هوشمندی برقرار شود.

وی ادامه داد: برنامه های مفصلی تهیه شده و در خواست دادیم اگر قوانین مزاحم دیده می شود به ما اطلاع دهید و اگر تصمیمات دولت مزاحم باشد خودمان یک جانبه اقدام خواهیم کرد.

امین زاده افزود: اشنایی با فنون مذاکره را برای دستگاه ها لازم میدانیم و در حوزه فن مذاکره انتخاب های مختلف مذاکره ای را آموزش دادیم که با حفظ خط قرمزها در یک تعامل مثبت برد برد داشته باشیم و تاکتیک های طرف مقابل باید برای ما قابل پیش بینی باشد.

 معاون حقوقی رییس جمهور کشورمان تصریح کرد: پیرامون تنظیم قرارداد ها به دلیل پیچیدگی نیاز به یک تیم است و باید از اصول حقوقی نظام ملی و جهانی باید بهره مند شویم.

وی تاکید کرد: قرار نیست ما قراردادهارا کپی پیست کنیم چراکه در ترجمه به مشکل برمی خوریم بنابراین باید بر اساس مبانی حقوقی خودمان باشد و قراردادهایی هم که قرارشد بر اساس قانون عرف واگزار کنیم بسیار قراردادهای بدی هستند. از سوی دیگر قراردادهای تحت استرس نباید بلند مدت باشد به عنوان مثال می توان به قراردادهای نفتی اشاره کرد.

امین زاده با اشاره به اصل ۱۳۹ قانون اساسی گفت: اگر فرصتی شود این موضوع تحت بحث قرار خواهد گرفت و اموزش خواهیم داد.

انتهای پیام/

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار