رييس جمهور: حکومت افغانستان براى بدترين حالت نيز آماده گى دارد

اشرف غنى رييس جمهور می‌گوید که "القاعده و داعش" در افغانستان از بین می روند و طالبانى که خود را افغان مى دانند، از اين گروه ها جدا شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد اشرف غنى که دیروز در مراسم هشتمين دور فراغت افسران جوان از اکادمى نظامى مارشال محمدقسيم فهيم در کابل صحبت مى­کرد، فراغت اين ٨٤٩ افسر جوان را قدم اول آنها براى قهرمان شدن خواند.

رييس جمهور خطاب به افسران يادشده گفت: "از کنشکا تا احمدشاه، از ابومسلم تا ميرمسجدى خان وغزنوى تا غورى، اساس اين ملک به قهرمانى گذاشته شده و هرکدام تان از هرحصه افغانستان که آمده ايد درخون تان قهرمانى نوشته است."
 
موصوف افسران را به وحدت ملى و يکپارچگى دعوت نموده افزود: "اردويى را که ما مى خواهيم، اردوى مسلکى، ملى و مجهز به عقايد اسلامى است؛ در اردو هيچ نوع سياست، هيچ تعلق و هيچ نوع وابستگى جاى ندارد؛ يگانه وابستگى، وابستگى ملى و مساوات شما با هم است؛ هيچ کس و به هيچ دليل يکى تان را بر ديگر تان ترجيح داده نمى تواند."
 
موصوف از نيروهاى مسلح کشور خواست که در کنار دفاع از خاک، مردم و ناموس به مردم احترام داشته باشند.
 
وى افسران يادشده را فرزندان خود خوانده و خطاب به آنها گفت: "حالا که اين يونيفورم را بر تن کرده ايد، بعد از اين تعلق به پشتون، تاجک و هزاره نداريد، بلکه تنها افغان، تنها مسلمان و تنها افسران اين اردو هستيد، درهرنقطه و هر وجب اين خاک تعهد تان براى مردم يکى است."
 
همچنان موصوف خطاب به ١٣ افسر زن که شامل اين دور فراغت می‌باشند گفت: "اگر کسى به شما چپ ببيند، به مه چپ ديده است؛ مه مى دانم که برادران تان در اردو حيثيت و عزت شما را حفظ مى کند."

غنى ازنيروهاى مسلح و خانواده هاى آنان براى دفاع از کشور اظهار امتنان نموده افزود: "امروز درحالى که جوانان ديگر فرار مى کنند، از اين مملکت اما شما براى دفاع از اين مملکت سهم مى گيريد، اين علامۀ تعهد است؛ وطندوستى به حرف نيست به عمل است و اردوى ملى، پوليس ملى و امنيت ملى افغانستان نهاد و ممثل وطندوستى است."
 
او گفت که سال گذشته، سال بقاى افغانستان بود و نيروهاى امنيتى و دفاعى کشور ثابت نمودند که «پيشگويى های تمام بدبين ها غلط بود، افغانستان پاينده است و هر کسى که به اين کشور به نظر بد ببيند شکست مى­خورد؛ زيرا اين کشور دليران است.» 

رييس جمهور، کارکردها و فداکارى هاى نيروهاى امنيتى کشور به خصوص در يک سال اخير را ستود و گفت: «امروز دشمن افغانستان به ترس است، ما صلح مى خواهيم؛ اما کسى که با ما جنگ مى کند، ما به شدت سرکوبش مى کنيم؛ فراموش نکنيد که جنگ بالاى ما تحميل شده است.»
 
رييس جمهور گفت که جنگ نيروهاى مسلح کشور، به دليلى برحق ومطابق شریعت است که اين نيروها از دارايى هاى عامه چون مساجد، مدارس، مکاتب، شفاخانه ها و مردم دفاع مى کنند.
 
غنى افزود: "افغانستان جنگى را که امروز انجام مى­دهد، به نمايندگى از ارزش هاى اسلامى و بين المللى است، جنگ ما بين حق و باطل است؛ القاعده خانه ات اينجا خراب مى شود! داعش در اين جا تباه می شوى! تروريست هاى منطقه در اين جا جاى نداريد! پيام مه به طالبان اين است که اگر خود را از افغانستان می دانید، خود را از گروپ هاى تروريستى جدا کنيد و به آغوش وطن تان بياييد."
 
موصوف درحاليکه مى گفت صلح امر خداوند(ج) مى­باشد و اميد براى آينده بهتر و صلح آميز دارد، افزود که حکومت افغانستان براى بدترين حالت نيز آماده گى دارد.
 
رئیس جمهور در مورد تمویل، تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفت که بخاطر تقویت و تجهیز این نیروها به هر دروازه دق الباب می کند.
 
او افزدود:« دق الباب کردن ما بخاطر تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از ضعف ما نیست بلکه برای منافع مشترک ما با جامعه بین المللی می باشد زیرا جنگ ما بین حق و باطل است.»
 
محمد معصوم ستانکزى سرپرست وزارت دفاع ملى، در مراسم دیروز گفت که اردوى ملى، مظهر اراده ملى مردم افغانستان است، از خاک شان با تمام نيرو دفاع مى­کنند.
 
موصوف گفت که قواى مسلح افغانستان، روز به روز قوى تر شده است؛ اما نياز است که بيشتر در بخش زيربناها و آموزش هاى بيشتر اين نيروها کار صورت گيرد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار