مسابقات ورزشی بیماران تالاسمی ماژور کشور امروز با معرفي تيم هاي برتر در منطقه آزاد انزلی به پايان رسید .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ در پايان اين مسابقات و دربخش آقايان تيم هاي اصفهان ، هرمزگان و آذربايجان شرقي اول ، دوم وسوم شدند.

در بخش بانوان نيز تيم هاي همدان ، کردستان و اصفهان به مقام هاي اول ، دوم وسوم دست یافتند .

در قسمت انفرادي اين مسابقات و در بخش بانوان در رشته دارت رده سني بالاي 25 سال شکوفه کرمي از کرمانشاه ، مائده حيدري از اصفهان و زهره تختي از هرمزگان اول ، دوم وسوم شدند.

دررده سني زير 25 سال نيز مينا حميدي از همدان ، بنفشه نصيري از کرمانشاه و زهرا دهقان از فارس به مقام هاي اول تا سوم رسیدند .

در رشته تيراندازي رده سني بالاي 25 سال بهناز کتابي از همدان ، مريم کياني از چهارمحال و بختياري و آرزو جعفري از کردستان اول تا سوم شدند.

در رده سني زير 25 سال نيز ام البنين رستمي از چهارمحال و بختياري ، مريم اسدي از سمنان و نسرين دولتي از هرمزگان به مقام اول تا سوم رسيدند.

در رشته ي تنيس روي ميز رده سني بالاي 25 سال فائزه پورقاسمي از همدان و مريم احمدي از فارس اول و دوم شدند.

الهام جلالي از گلستان و مريم عباسي از بوشهر نيز به مقام سوم مشترک رسيدند.

در رده سني زير 25 سال فاطمه جلالي از گلستان ، فرنوش کردبچه از تهران و زينب حيدري از اردبيل به مقام هاي اول تا سوم دست يافتند.

در رشته شطرنج رده سني بالاي 25 سال سلماز عرب پور از اصفهان ، ماريا خان شاه از هرمزگان و مريم کوهستاني از گلستان اول ، دوم وسوم شدند.

در رده سني زير 25 سال نيز مريم بابايي از اردبيل ، فريبا الياسي از کردستان و مهسا توجيح از آذربايجان شرقي به مقام هاي اول تا سوم رسيدند.

در بخش آقايان و دررشته شطرنج رده سني بالاي 25 سال ، رضا نوروزپور از گيلان ، مهرداد فرهادي از آذربايجان شرقي و ايمان بخششي از يزد به مقام هاي اول تا سوم دست يافتند.

در رده سني زير 25 سال رسول کناري از فارس، حامد بخششي از يزد و حسين فاتحي پوراز قم اول ، دوم وسوم شدند.

در رشته تنيس روي ميز رده سني بالاي 25 سال ، عزيز عباديان از خوزستان ، جلال جهان تيغ از گلستان و حسين حمزه از چهارمحال و بختياري به مقام هاي اول تا سوم رسيدند.

در رده سني زير 25 سال نيز شهريار احل لويان از اصفهان ، سيد علي ميرآئين از گلستان و عليرضا لطيفي از آذربايجان شرقي اول ، دوم وسوم شدند.

در رقابت هاي دارت رده سني بالاي 25 سال امير رضا غلام پور از اصفهان ، حميد پلاسي از هرمزگان و عادل هويضي از خوزستان به مقام هاي اول ، دوم وسوم دست يافتند.

در رده سني زير 25 سال هم محسن ساعي از تهران ، ميلاد حاضري و مهدي مصلحي هردو از کرمانشاه به مقام هاي اول ، دوم وسوم رسيدند.

مسابقات ورزشی بیماران تالاسمی ماژور کشور در بخش بانوان 125 ورزشکار از21 استان در 4 رشته دارت ، شطرنج ، تیراندازی و تنیس روی میز و دربخش آقایان نیز 130 ورزشکار از 21 استان در 3 رشته ورزشی دارت ، شطرنج و تنیس روی میز به مدت 2 روز به ميزباني منطقه آزاد انزلي در زيباکنار و رشت با هم رقابت کردند .
بیش از 2هزار ورزشکارتالاسمی ماژور زیر نظر فدراسیون ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضاء در ایران فعالیت می کنند.

بیماری تالاسمی ماژور یکی از سه نوع بیماری تالاسمی است که مبتلایان به آن بخاطر داروهای مصرفی و خون تزریقی بدنشان آهن زیادی دارد که این آهن اضافی برای قلب، کبد و کلیه ضرر دارد و ورزش کمک می کند تا آن از بدن خارج شود و احساس خستگی در این بیماران کاهش یابد.


انتهای پیام/

برچسب ها: گیلان ، پایان ، کار ، مسابقات ، ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.