رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: عدالت زیست محیطی مؤلفه مهم و ملاک ارزیابی یک حکومت است و طبق مصوبه دولت محیط‌زیست نماینده قوه مجریه در محاکم قضایی در خصوص رسیدگی به مشکلات مناطق حفاظت‌شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اختتامیه سومین همایش ملی حقوق محیط‌زیست که امروز(دوشنبه) در سالن همایش‌های محیط زیست برگزار شد، اظهارداشت: طبق مصوبه دولت محیط زیست به عنوان نماینده دولت در محاکم قضایی می‌تواند به مسائل و مشکلات مربوط به مناطق حفاظت‌شده خود بپردازد.

وی با بیان اینکه موضوع عدالت در محیط زیست، استفاده مردم از محیط‌زیست سالم، حق بهره‌مندی مردم از آب، خاک، هوا و طبیعت پاک مولفه مهم و کلیدی یک حکومت محسوب می‌شود، افزود: باید در این زمینه تلاش‌ کنیم تا کار‌آمدی جمهوری اسلامی ایران را  به اثبات برسانیم. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست همکاری خوبی با معاونت ریاست جمهوری دارد که این ارتباط باعث حل بسیاری از مشکلات حقوقی محیط زیستی شده است.

ابتکار در پایان گفت: حضور 2 قوه مجریه و قضاییه، وکلا، قضات و کارشناسان و مدیران استانی و سازمانی حفاظت محیط زیست طی این دو روز در سومین همایش ملی حقوق محیط‌زیست مذاکرات و جلسات کارشناسی  و مباحث ارزنده‌ای را به چالش و بررسی کشانده‌اند که مطمئناً تمامی این هم‌اندیشی ها فقط جهت گذران وقت و تشریفات نبوده و از جهات بسیاری برای هدف گذاری‌های مشترک تأثیر گذار و مؤثر بوده که هم‌اکنون در مراسم اخختتامیه به جمع‌بندی این همایش دو روزه می‌پردازیم.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار