بی احتیاطی منجر به آتش سوزی گسترده در پاساژ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرمانده ایستگاه دو آتش نشانی شیراز گفت: پس از اعلام مرکز فرماندهی به ایستگاه دو، آتش نشانان به محل حادثه که یک پاساژ در چهار راه سینما سعدی بود اعزام شده و با توجه به گستردگی آتش سوزی، آتش نشانان از ایستگاه های 11 و یک نیز به محل حادثه شتافتند.

جواد جوکار در شرح این عملیات و حادثه ادامه داد : این آتش سوزی از اتاقک موجود در پارکینگ پاساژ که محل استراحت نگهبان بود آغاز شد که به علت رعایت نکردن نکات ایمنی و نبود سیستم گرمایشی و روشنایی و قطع برق اتاق، شخص مذکور از اجاق تک شعله و گاهاً شمع برای گرمایش و روشنایی استفاده می کرده که همین امر و رعایت نکردن نکات ایمنی، موجب آتش سوزی پاساژ شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه پارکینگ این پاساژ به صورت غیر ایمن و غیر استاندارد و به عنوان انباری استفاده می شده، آتش به صورت گسترده شعله ور و به دیگر طبقات سرایت کرده بود.

فرمانده ایستگاه دو بیان کرد: با توجه به گستردگی آتش سوزی، آتش نشانان به صورت همزمان از دو نقطه از قسمت پارکینگ و قسمت پشتی پاساژ که منتهی به منازل مسکونی بود، به طور همزمان آتش را هدف گرفته و با تجهیز خود به سیستم هوای فشرده و با چندین رشته آبدهی، مانع از گسترش آتش به طبقات دیگر که انبار پارچه بود شدند.

جوکار اظهار کرد: علی رغم تاکیدات این سازمان، مبنی بر ایمن کردن مراکز تجاری و تجهیز اینگونه مراکز به سیستم اعلام و اطفا مناسب، در این پاساژ هیچ گونه سیستم اطفایی وجود نداشت، لذا از کلیه صاحبان پاساژ تقاضا می شود به منظور ایمن کردن خود و اموال و جان شهروندان، در موقع ساخت، نسبت به تجهیز کردن ساختمان اقدامات لازم را انجام دهند.

جوکار خاطر نشان کرد: اطفا این آتش سوزی که با درایت و سرعت عمل آتش نشانان، به طبقات فوقانی که انبار پارچه بود نرسید، حدود یک ساعت به طول انجامید.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار