مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: 2 هزار و 251 بیمار خاص در آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند که 55 درصد کل بیماران خاص استان هستند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ وحید مجیدی در نشست خبری به تشریح آمار و عملکرد اداره کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی در سالجاری پرداخت.

وی با بیان اینکه تعداد کل بیمه شدگان استان 2 میلیون و 200 هزار نفر هستند گفت: این تعداد 56 درصد جمعیت استان را شامل میشوند و 2 هزار و 496موسسه که 90 درصد موسسات استان را شامل می شوند با این بیمه طرف قرار داد هستند.

مجیدی با اشاره به تنوع صندوق های تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی تصریح کرد: صندوقهای کارکنان دولت ، بیمه سلامت همگانی ، روستائیان و عشایر و سایر اقشار تحت پوشش این اداره کل هستند.

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی افزود: جمع کل هزینه های درمانی پرداخت شده به موسسات درمانی استان در سال 94 بیش از هزار و 900 میلیارد ریال می باشد و 225 نفر پرسنل در این اداره کل مشغول به کار هستند.

وی یادآور شد: 2 هزار و 251 نفر از بیماران خاص در استان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند که 55درصد بیماران خاص استان را شامل می شوند.

وی هزینه های پرداختی به بیماران خاص استان را 100 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: هزینه پرداختی به صندوق روستائیان و عشایر در سال جاری بیش از 585 میلیارد ریال می باشد.

مجیدی در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه 59 نمایندگی و دفاتر پیشخوان با این اداره کل همکاری دارند افزود: تعداد خدمات ارایه شده توسط نمایندگی ها استان به بیمه شده ها یک میلیون و 100 هزار خدمت می باشد و 6 میلیون و 450 هزار سند پزشکی نیز بررسی شده است.

وی کسب رتبه اول رضایتمندی ارباب رجوع توسط اداره بیمه سلامت اسکو در سال 93 ، رتبه سوم اداره کل در همین سال و نیز اخذ گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت را از سال 84 تا کنون جزو افتخارات این اداره کل دانست.

وی با اشاره به رشد بالای 50 درصدی هزینه ها در اداره کل بیمه سلامت با توجه به افزایش مراجعات مردمی تاکید کرد: اگر این رشد هزینه ها و مراجعات ادامه داشته باشد مشکلاتی خواهیم داشت و بر همین ساس نیازمند توجه و همراهی بیشتر مسئولان امر هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار هر بیمه شده کارمند تحت پوشش بیمه سلامت در استان در 7 ماه اول سالجاری 6 بار به پزشک مراجعه کرده گفت: این مراجعات هزینه ای بالغ بر 228 هزار تومان به ازای هر نفر به بیمه سلامت تحمیل کرده که نشان از افزایش هزینه ها دارد.

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: سطح سلامت جامعه قابل قبول نیست و به واسطه نقص در سیستم سلامت 35 درصد مراجعات مردم به پزشک اضافه است.


انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.