مدیر عامل سازمان میادین ،میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری مشهد گفت :برای راحتی دسترسی شهروندان به ارزاق عمومی در سطح شهر مشهد ،دو بازار دیگر در اوایل سال آینده راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،احمد محبی در نشست خبری با خبرنگاران گفت ؛این دو بازار یکی در بولوار طوس و دیگری در پایانه غدیر افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به ساماندهی دست فروشان و جمع آوری خودورها و گاریهای میوه فروش نیز افزود: برای رفع نازیباییهای ناشی از فعالیت دست فروشان در بازارهای میوه غرفه هایی در اختیار این افراد قرار گرفت.

محبی حذف واسطه و عرضه مستقیم میوه را از مهمترین اهداف اعلام و بیان کرد: با توجه به تنوع ارقام میوه ها نسبت به کیفیت محصول توجه بیشتری می شود و برای نخستین گام دو نوع محصول سیب و پرتقال به صورت مستقیم از کشاورز تهیه و در این بازارها عرضه می شود.

وی ادامه داد: در بازارهای ارزاق عمومی نیز برخی اقلام نظیر برنج شمال به صورت مستقیم از کشاورز خریداری می شود و زیر قیمت بازار با برند 'شهرما' در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان میادین، میوه، تره بار و ساماندهی مشاغل شهری مشهد گفت: ساخت میدان بار مرکزی با مشارکت بخش خصوصی برای عرضه میوه نیز در دستور کار است که پس از مکان یابی در سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: همچنین در محدوده شهرک شهید رجایی عملیات اجرایی بازار میوه تره بار و ارزاق عمومی با 20 میلیارد ریال هزینه آغاز شده که در نیمه نخست سال 95 به بهره برداری می رسد.

محبی ادامه داد: برای ساماندهی دست فروشان و جمع آوری آنها از سطح شهر نیز 18 بازار سیار برای انتقال آنها راه اندازی شده که 11 بازار از این تعداد 'روز بازار' است.

وی گفت: دو 'شب بازار، سه عصر بازار، یک بازار کتاب و یک بازار خودور' از دیگر بازارهای غیررسمی برای فعالیت دست فروشان و جمع آوری آنها از سطح شهر مشهد است.

مدیرعامل سازمان میادین، میوه، تره بار و ساماندهی مشاغل شهری مشهد با اشاره به فعالیت بازار خودور مجیدیه در روزهای پنجشنبه و جمعه واقع در غرب مشهد افزود: ساخت بازار خودور در شرق مشهد نیز در دست پیگیری است و نیمه نخست سال آینده عملیاتی خواهد شد.

وی هم چنین در خصوص جمع آوری تابلوهای غیر مجاز از شش محور اصلی در مشهد گفت :تا کنون 201 تابلوی غیر مجاز از سطح شهر مشهد جمع آوری شده است و 50 درصد از تابلوهای غیر مجاز توسط خود مردم و با اولین اخطار شهرداری جمع آوری شد.

انتهای پیام//

برچسب ها: بازار ، ارزاق ، عمومی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.