سمنان؛

زنگ طبیعت در مدارس استان سمنان

زنگ طبیعت در نخستین روز گرامیداشت هفته منابع طبیعی با حضور شماری از مسئولان استانی و شهرستانی در همه مدارس استان سمنان نواخته شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،همزمان با نخستین روز از هفته منابع‌طبیعی و آبخیزداری، زنگ طبیعت در مدارس استان سمنان به صدا در آمد.
 منطقه سمنان،مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این مراسم که با حضور مدیران استان در مدرسه مسکن مهر سمنان برگزار شد، با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع‌طبیعی، اظهار کرد: همه اقشار جامعه و خصوصا دانش‌آموزان می‌توانند نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای در این مهم داشته باشند.
محمدرضا جهان از آمادگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان برای تعامل با منابع‌طبیعی استان خبر داد و افزود: حفظ منابع‌طبیعی و محیط‌زیست یک ضروزت انکارناپذیر در جهان امروز است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه تنها در سایه جلب مشارکت‌های مردمی است که می‌توان در حفظ منابع‌طبیعی و پایداری آن موفق شد، تصریح کرد: جلوگیری از تخریب خاک و تصرف‌های غیرقانونی اراضی ملی رسالت دیگری است که همه اقشار و از جمله دانش‌آموزان و فرهنگیان می‌توانند در آن نقش مهمی ایفا کنند.
جهان، با اشاره به حجم بالای آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع در چند سال گذشته، یادآور شد: تجربه موفق همیار پلیس نشان داد دانش‌آموزان می‌توانند در بسیاری معضلات و مشکلات اجتماعی نقش مهمی داشته باشند و لذا دانش‌آموزان در معضلاتی همچون آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع،تخریب و تصرف زمین، جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست و مسائلی از این دست می‌توانند نقش بازدارنده‌ای داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به اجرای طرح همیار طبیعت در استان اشاره و خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در همین راستا تفاهمنامه‌ای با اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان منعقد کرده است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.