در واپسین روزهای سال نفس‌هایی گرم از سینه‌هایی پرمحبت خارج می‌شود تا گرمابخش دل‌های یخ‌زده‌‌ای شود که دائم در تب و تاب است و تپش قلب امانش نمی‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  اینجا مکانی است که مردمش اجازه نمی‌دهند همسایه‌شان گرسنه سر بر بالین نهد؛ اینجا قم است قطعه‌ای از بهشت که دل مردمانش هم معطر به عطر بهشت است.

این روزها شهر مملو از مردمانی است که مهربانیشان افزون شده و قلب‌هایشان تسخیر محبت؛ اینجا قم است و این روزها قلک‌های کودکان قمی بر زمین زده شده و این کودکان با اسکناس‌های رنگ رنگ خود هم سن و سالانشان عیدی می‌دهند.

این هفته، هفته نیکوکاری است، ایام عشق و مهربانی و عطوفت، فرصتی است که می‌توان دست گرفت و یاری رسان دست‌های خسته و پینه‌بسته شد؛ این روزها نفس‌هایی گرم از سینه‌هایی پرمحبت خارج می‌شود تا گرمابخش دل‌های یخ‌زده‌‌ای شود که دائم در تب و تاب است و تپش قلب امانش نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی کارشناس مسائل اجتماعی بیان کرد: حضور مخلصانه مردم قم در این جشن بسیار قابل تحسین است

وی افزود: مردم در این ایام به یاری قشر مظلوم جامعه می‌شتابند و همه باید برای یاری رساندن به این قشر حرکت کنند.

کرشناس مسائل اجتماعی عنوان کرد: حضور پررنگ مردم در مراسم‌های هفته نیکوکاری حماسه پر افتخار دیگری را از جنس محبت و مهربانی رقم می‌زند

جهانگیری یکی از مسئولان غرفه‌های جمع‌آوری هدایا اظهار داشت: حضور مردم قم در این ایام برای کمک به نیازمندان قابل تحسین است و میزان مشارکت مردم در این جشن بی‌سابقه بوده است.

جلالی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در استان قم گفت: امید است امسال نیز مردم بیش از گذشته در این جشن مشارکت و همکاری داشته باشند و همچنان نیز ارائه کمک‌های مردمی ادامه دارد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان قم تصریح کرد: در برگزاری جشن نیکوکاری در قم نهادهایی همچون صدا و سیما، سازمان بسیج، کمیته امداد امام خمینی و آموزش و پرورش و همچنین شهرداری نقش اصلی را داشته‌اند.

وی ادامه داد: تمام کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده در این ایام قبل از آغاز سال نو بین نیازمندان توزیع می‌شود.

رمضانی کارشناس مسائل فرهنگی عنوان کرد: طرح اکرام ایتام، محسنین و ... از جمله طرح‌هایی است که می‌تواند موجبات رفع فقر و تبعیض در جامعه و سعادت اخروی شود.

در پایان  می توانیم بگوییم که خوشبختانه در سراسر کشور و به ویژه قم در هفته نیکوکاری صحنه‌های جالب و معناداری از احسان ملت بزرگ ایران به چشم می‌خورد اما باید توجه داشته باشیم که این کمک‌ها باید در طول ایام سال مستمر باشد تا نهادهای خیریه بتوانند هزینه‌های مختلف محرومین را تامین کنند. بدون شک این کار خیر موجب سعادت دنیا و آخرت همه ماست.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار