وزیر تعاون ،‌کار و رفاه اجتماعی گفت: تا پایان سال 11 میلیون سبد کالا به نیازمندان و مدد جویان بهزیستی اهدا می‌شود.

اهداء 11 میلیون سبد کالا به نیازمندان و مدد جویان بهزیستی

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نخستین همایش شکرانه سلامت شنوایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه اصلی دولت از سال 95 رساندن غربالگری به 100 درصد در کل کشور است که این رقم در سال 94 ، 70 درصد بوده است . 

وی افزود: در سال 93  بر روی 966 هزار نوزاد غربالگری شنوایی انجام شد که حدود 3 هزار نفر از آن‌ها نیازمند درمان‌های بعدی تشخیص داده شدند. 

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، بیان کرد: بودجه غربالگری شنوایی در سال 95 تامین شده است و در نظر داریم در استان‌های مرزی که بیماری‌های ژنتیکی شایع‌تر است بینایی سنجی را نیز انجام دهیم. 

ربیعی افزود: در حال حاضر 250 مرکز مشاوره ازدواج با سازمان بهزیستی در حال همکاری هستند و افرادی که ریسک تولد نوزادان دارای بیماری ژنتیکی در آن‌ها بالا است به آزمایشگاه های ژنتیک ارجاع داده می‌شوند.

وی گفت: سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی در جلوگیری از شیوع بیماری های ژنتیکی است. 

وزیرتعاون ،کار و رفاه اجتماعی بیان کرد : در برنامه های دولت در سال 95 انجام غربالگری در استان‌های مرزی و مهد کودک در نظر گرفته شده است و به کودکان در این استان ها برای جلوگیری از سوء تغذیه یک وعده غذای گرم داده می‌شود.

ربیعی با اشاره به عامل 40 درصدی سوء تغذیه در ایجاد بیماری در آینده گفت: همچنین در نظر داریم طرح مبارزه با سوء تغذیه را در حاشیه شهرهای بزرگ در سال 95 آغاز کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مهد کودک ها زیر نظر سازمان بهزیستی در حال فعالیت هستند که با کمک مهد کودک ها در نظر داریم غربالگری رشد تکامل همه جانبه را از این طریق آغاز کنیم که در این برنامه آشنایی کودکان با مفاهیم کار آموزش داده می‌شود.

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در خصوص میزان مستمری معلولان در سال 95 گفت: در سال 95 ، 40 درصد حداقل دستمزد به معلولان اختصاص داده می‌شود که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

ربیعی با اشاره به این‌که سال 94 بدترین سال از نظر بودجه در یک دهه گذشته بود، افزود: در این شرایط کارهای بزرگی انجام شد و توانستیم سال 94 را به سلامت طی کنیم و امیدواریم در سال 95 با گشایش‌های بیشتری در حوزه اشتغال روبه رو شویم. 

وی گفت: در نظر داریم تا پایان سال به 11 میلیون نفر از نیازمندان و مدد جویان بهزیستی سبد کالا اهدا کنیم که جزئیات آن طی روزهای آینده اعلام می شود. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام چطور میشه مددجوبهزیستی شد دوفرزند یتیم. دارم که مشکل قلبی دارن لطفاً راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
سلام پسری دارم که هم ذهنی وهم جسمی مشکل دارد وچندسال است که پرستاری میکنم ازش و زیر نظر بهزیستی اما فقط ماهیانه 53تومن حقوق دارن بااین مقدار کم پول دستمالش نمیشه چه برسه پوشک پنبه دارو اون هم خارجی واقعا چه کسی باید جوابمونو بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
چطور بفهمیم به ما هم تعلق میگیره یا نه؟
دو تا سامانه پیامکی بود که چند وقته اونا هم جواب نمیده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
با سلام بچه هایی که نه بینای کامل ونه گفتار وازنظر ذهنی حرکتی معلولت شدید از طرف بهزیستی تشخیص داد ه شده باشد پس ازطرف کدام ارگان باید حمایت شود که از بهزیستی هچیگونه حمایت وهمکاری نمی بیند?؟؟؟؟؟مادری هستم که یازده سال است بااین مشکلات (عملهای متعدد)دست وپنجه نرم کردم تاشاید کمک به دخترکم زینب جان شود انشاالله. از استان چهارمحال و بختیاری(بروجن)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
باسلام من دختری دارم یازده ساله که از نظر گفتاری وبینایی وحرکتی وذهنی دارای مشكلات زیادی است وتحت پوشش بهزیستی هم میباشد ولی دریغ از کوچکترین کمک وهمکاری وجالب اینجاست که سالی یک بار یک نفر را می فرستند برای دیدن پیشرفت بچه .پس مابا این همه مشکلات به چه ارگانی پناه ببریم؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
40 میلیون گرسنه داریم نه 11 میلیون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
لطفا به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی هم سبد کالا بدهید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
سلام
از چه طریقی میشه متوجه شد که واجدین شرایط چه کسانی هستند؟
باتشکر
آخرین اخبار