حدود 15 مورد پرونده در حوزه منابع طبیعی فسا تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان فسا گفت: از این تعداد 3 مورد در خصوص تخلفات چرای غیرمجاز دام مازاد و فاقد پروانه چرا و 12 مورد در زمینه تصرف اراضی ملی بوده که به دادگاه احاله شده است.
کشاورزیان افزود: 23 هکتار از اراضی تصرف شده هم خلع ید و رفع تصرف شده است.
وی همچنین از فعالیت یگان حفاظت، گروههای مستقر در مناطق جنگلی و مرتعی و همچنین تجهیز نیروهای بومی به وسایل اطفاء حریق خبر داد و گفت: امسال بیش از 10 مورد آتش‌سوزی در مراتع منابع طبیعی و محیط زیست فسا رخ داد که در این خصوص صدها هکتار از اراضی ملی در آتش سوخت .
کشاورزیان با بیان اینکه 326 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در شهرستان فسا وجود دارد که 80 درصد آن در شهرستان فسا است، اظهار کرد: از این میزان 264 هزار هکتار مرتع و 62 هزار هکتار جنگل طبیعی و اراضی جنگلی است.
ریس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فسا تاکید کرد : ظرفیت مراتع این شهرستان 100 هزار واحد دامی است؛ در حالی که بیش از دویست هزار دام از مراتع شهرستان فسا استفاده می‌کنند.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: پرونده ، حوزه ، طبیعی ، فسا ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زنگنه اینالو . محیا
۰۸:۵۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
با سلام . خواهشمند است طرح آبخیز داری و مهار ابهای سطحی بالا دست لوشانی روستای زنگنه قره بلاغ را هر چه سریعتر اجرایی نمایید جاری شدن سیلاب هر ساله چندین بار واقعا مردم روستا را اذیت می کند . با سپاس ا ز منابع طبیعی استان فارس .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
سلام و خسته نباشید به برادران و خواهران خدمت گزار در اداره منابع طبیعی فسا . خواهشمند است نسبت به لایروبی و گود برداری رسوبات انباشته شده در مخزن بند های سنگی و ملاتی در منطقه قره بلاغ و کوههای زنگنه اقدام نمایند چون وقتی سیل جاری میشود در عمل کارایی و اثر بخشی که همان تقویت سفره های آب زیر زمینی میباشد را از دست داده است . با تشکر از توجه و پیگیری کارکنان صدیق و شریف منابع طبیعی .
آخرین اخبار