رييس سازمان حفاظت محيط زيست گفت:امروزه موضوع محيط زيست بخشي از مسووليت اجتماعي آحاد جامعه و بنگاههاي جامعه أعم از دولت و افراد فعال در اين عرصه به شمار مي آيد.

محيط زيست مسؤليت اجتماعی آحاد مردم و بنگاههاي جامعه/كاهش ١٢ درصدی گازهاي گلخانه‌ای تا سال ٢٠٣٠
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي بأشگاه خبرنگاران جوان معصومه ابتكار رييس سازمان حفاظت محيط زيست در نشست هم انديشي مسووليت اجتماعي بنگاههاي كشور كه امروز جمعه برگزار شد با بيان اينكه ايران سابقه ي تاريخي و مذهبي بسيار قوي در خصوص تشكيل خيريه و تشكلها دارد إظهار داشت:اين سابقه ي تاريخي نشان دهنده ي ظرفيت بالاي جامعه براي مسووليت پذيرش اجتماعي ولو با شكل امروزي خود است.

وي افزود:مسووليت اجتماعي بحثي است كه بالغ بر چند سال در بخش خصوصي و غير دولتي به طور جدي در دنيا مطرح است.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست بيان كرد:با توجه به رشد سرمايه داري و توجه دنيا به حضور بخش خصوصي اين موضوع در جامعه مطرح است كه آيا بخش خصوصي مسؤوليتي فراتر از بنگاهداري و بحث سود و زيان دارد يا خير يا اينكه اين موضوع را به بنگاهها انتقال داده شده است.

ابتكار با بيان اينكه مسؤليت اجتماعي از مياحثي است كه امروزه در دنيا جريان خوبي را شكل داده است تصريح كرد:همچنين اين مسأله اهميت زيادي را در جريان اقتصادي دنيا بر عهده دارد.

وي مطرح كرد:توجه به مسأله پايداري از جمله عرصه هايي است كه در موضوع مسؤليت اجتماعي در حوزه انساني از اهمييت ويژه اي برخوردار است.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست افزود:مسأله ي محيط زيست پايداري توسعه ، امروزه به مسأله اي جهاني و بشري تبديل شده است.

ابتكار در ادامه با اشاره به اينكه در سال ٢٠١٥ دو واقعه ي مهم روي داد گفت:يكي از اين موارد تدوين أهداف توسعه پايدار از سال ٢٠١٥ تا ٢٠٣٠ بود كه بر اين أساس كشورهاي جهان بر پايداري توسعه ي مسايل برداشتي ، اشتغال و غيره توافق كردند.

وي افزود:بحث دوم مقابله با تغيير اقليم و گرم شدن زمين بوده است كه در همين راستا ١٩٥ كشور در جهان با يكديگر متحد شدند تا كاهش انتشار گازهاي گلخانه اي را بر عهده گيرند.

معاون رييس جمهور با بيان اينكه تا كنون در جهان شاهد افزايش هشتاد و پنج صدم درجه بوده ايم تصريح كرد: همچنين در ايران افزايش يك و نيم درجه اي دما را تجربه كرده ايم كه اين ميزان تا سال آينده تا ٢ درجه نيز افزايش پيدا مي كند.

ابتكار با اشاره به اينكه تغيير اقليم و بحران آب در ايران از اهميت ويژه اي برخوردار هستند مطرح كرد:سياست كلي نظام كه توسط مقام معظم رهبري در ١٥ بند ابلاغ شد و در سياست هاي دولت يازدهم و برنامه ششم توسعه اين سياست ها مطرح شده و جهت گيري ويژه اي در خصوص محيط زيست داشته است.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه زيرساخت هاي خوبي در حوزه محيط زيست داريم افزود:در بين تمامي آحاد جامعه اين آگاهي كه موضوع محيط زيست بخشي از مسووليت اجتماعي آحاد جامعه و بنگاههاي جامعه أعم از دولت و افراد فعال در اين عرصه است شكل گرفته است.

**بهبود شرايط صندوق ملي محيط زيست پس أجراي برجام


ابتكار در ادامه با بيان اينكه صندوق ملي محيط زيست در شرايط پس از برجام در شرايط خوبي به سر مي برد افزود:در نظر داريم شرايط را به سوي استانداردهاي محيط زيست و فناوري هاي سبز سوق دهيم.

وي إظهار داشت:با توجه به فشارهاي زيادي كه هم اكنون كره ي زمين تحمل مي كند بايد به گونه اي عمل كنيم تا توليد گازهاي گلخانه اي كاهش يابد.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست بيان كرد:تا سال ٢٠٣٠ ،شاهد كاهش ١٢ درصدي انتشار گازهاي گلخانه اي هستيم كه بخشي از اين كار جز مسووليت اجتماعي بنگاهها به حساب مي آيد.

ابتكار گفت: اميدواريم با برنامه ريزي دولت و همكاري مردم ، بتوانيم اين رويكرد را در برنامه ششم توسعه دنبال كنيم چرا كه اين موضوع سبب رونق و دگرگوني اقتصادي و اجتماعي مي شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار