معاون برنامه ریزی بنیادملی نخبگان گفت: سیاست دولت تدبیر و امید شناسایی و حمایت از نخبگان و مخترعان در حوزه‌های مختلف است.

غلامعلی منتظر معاون برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان در گفت‌و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: سیاست دولت تدبیر و امید شناسایی و حمایت از نخبگان و مخترعان در حوزه‌های مختلف است تا ضمن کمک به پیشرفت آن‌ها موانع سر راه آنان را بردارد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین عامل رشد و پویایی جامعه منابع انسانی آن است و بنیاد ملی نخبگان در تلاش است تا مخترعان را به سمت اندیشه ورزی، خردورزی و توسعه علم و فناوری هدایت کند.

منتظر بیان کرد: در هر جامعه‌ای حدود یک درصد از افراد جامعه می‌توانند بقیه افراد را، با خود همراه ساخته و به عنوان قافله سالار و پیشگامان علمی آنها شوند.

معاون برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: با توجه به این درصد در کشور ما، حدود یک میلیون نفر از جمعیت به عنوان سرمایه‌‌های توانمند و متخصص هستند که باید سرمایه گذاری بر روی این افراد با جدیت بیشتری صورت گیرد تا کشور به سمت علم و تکنولوژی پیش رود. 

منتظر با اشاره به اهداف بنیاد ملی نخبگان خاطر نشان کرد: تکمیل چرخه نوآوری برای رسیدن به محصولی دانش بنیان و تبدیل دارایی های فکری به ثروت از مهم‌ترین اهداف بنیاد ملی نخبگان است. 



انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار