معاون وزیر صنعت معدن و تجارت:

مشکلی از لحاظ عرضه و تولید در بازار نوروز نیست/ انحصار،حقوق مصرف کنندگان را متزلزل می کند

خسروتاج گفت: طبق اطلاعات موجود می توان گفت در 99 درصد اقلام هیچ مشکلی از لحاظ عرضه و تولید در بازار نوروزی نداریم.

مجتبی خسرو تاج معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در ایران چند سالی هست که تشکل هایی برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان شکل گرفته ولی هنوز نتوانسته به طور کامل رضایت مصرف کنندگان را جلب کند وتا زمانی که این تشکل ها بتوانند به قدرتی دست یابند که وظایف خود را عملی کنند این مسئولیت ها بر عهده دولت است.

وی روند جلب رضایت مصرف کنندگان را چنین تشریح کرد: در اولین قدم باید اطلاع رسانی صحیح صورت گیرد تا مردم در جریان عملکرد و وظایف تشکل های حمایت از حقوق مصرف کنندگان قرار گیرند و روش اطلاع رسانی و تبلیغ باید به گونه ای باشد که مردم از کالاهای استاندارد اطلاع پیدا کنند.

خسرو تاج در ادامه افزود: دستگاه های کنترل کیفیت موسسه استاندارد و وزارت بهداشت در سلامت و اطمینان مصرف کنندگان نقش بسزایی دارند و نظارت اتحادیه ها و اصناف نیز در این خصوص می تواند موثر واقع شود.

وی در خصوص تحول بازار اظهار داشت: بازار به سمت تشکیل فروشگاه های بزرگ پیش می رود که برای تامین رفاه مصرف کنندگان بسیار کار آمد است و مردم با صرف وقت کم می توانند خرید جامعی داشته باشند علاوه بر این بازار به سمتی حرکت می کند که هر چه بیشتر می تواند برای مصرف کنندگان کیفیت و امنیت را بدنبال داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درمورد سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: در این سیاست ها که از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین شده است تاکید ویژه ای بر رقابت شده چرا که در میدان رقابت تولید کنندگان به سمت افزایش کیفیت و تعدیل قیمت برای جلب رضایت مصرف کنندگان پیش می روند.

وی درمورد وضعیت بازار عنوان کرد: تا زمانی که انحصار در بازار حاکم باشد و در رقابت خلل ایجاد کند و همچنین فضای سیاسی کشور نتواند این اطمینان را به مصرف کنندگان و تولید کنندگان بدهد که بازار در جریان است و با تصمیمات سریع خللی در آن وارد نمی شود، بازار آرامش نخواهد یافت و حقوق مصرف کنندگان متزلزل خواهد شد و باید بدانیم که فضای بازار و فضای اقتصاد متاثر از فضای کلان سیاسی مملکت است.

خسرو تاج وظایف وزارت خانه صنعت معدن و تجارت را در جهت تنظیم بازار تشریح کرد و گفت: وزارتخانه یک وظیفه دارد که در طی سال عمدتا روی تولید، برنامه تولید، مسائل تولید کار می کند و این نه تنها در تهران بلکه در استان ها هم توسط کارگروه ها تفیض اختیار می شود بنابراین از یک طرف باید توجه به بحث تولید کرد و به این نکته توجه داشت، زمانی که بازار به اندازه کافی تولید داشته باشد دغدغه ای در بازار باقی نمی ماند .

وی در پایان عنوان کرد: طبق اطلاعات موجود می توان گفت در 99 درصد اقلام هیچ مشکلی از لحاظ عرضه و تولید در بازار نوروزی نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار