آیین اصیل چهارشنبه سوری با ویژه برنامه های سنتی در کاخ موزه چهلستون اصفهان برگزارمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر اجرایی برنامه‌های فرهنگی نوروزگاه در اصفهان گفت: در برنامه‌های فرهنگی نوروزگاه ویژه برنامه چهارشنبه سوری همراه با قاشق‌زنی، فال گوش، پخت آش مخصوص چهارشنبه‌سوری در کاخ موزه چهلستون شب برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان:منصور زیرک با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی نوروزگاه در اصفهان اظهار داشت: این برنامه با هدف حفظ و احیای فرهنگی غنی ایران و آئین و رسوم ایرانیان در نوروز برای کودکان، نوجوانان و نسل‌های جوان است.

وی افزود: برای نخستین بار سازمان میراث فرهنگی کشور برای معرفی بیشتر نوروز که یکی از میراث‌های ناملموس که ثبت جهانی شده برنامه‌هایی برگزار می‌کند که هدف حفظ آئین‌های نوروز است.

مدیر اجرایی برنامه‌های فرهنگی نوروزگاه در اصفهان بیان کرد: این برنامه در 2 محور نوروز باستانی که بزرگترین پرونده را در میراث ناملموس در یونسکو دارد و محور بعدی ردیف موسیقی ایرانی است که ثبت جهانی شده است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه از 24 تا 28 اسفند ماه برگزار می شود خاطرنشان کرد:

در ویژه برنامه چهارشنبه سوری مراسمی مانند قاشق‌زنی، فال گوش، پخت آش اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این برنامه به نسل جوان نشان می‌دهیم که اجرای آئین و رسوم چهارشنبه‌سوری با ترقه و مواد منفجره نیست و آئین اصیل آن به این شکل است.




انتهای پیام/م
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار