رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت :صادرات کالا در خراسان رضوی در 10 ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزنی 5 درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،راضیه علیرضایی افزود : در این مدت یک میلیون و 931 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 477 میلیون دلار از استان به سایر کشور ها صادر شده است.

وی گفت: همچنین در این مدت 31 میلیون و 168 هزار دلار صادرات چمدانی صورت گرفته که از گمرک های لطف آباد، باجگیران و سرخس انجام شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود : کالاهای صادراتی استان شامل مواد غذایی (زعفران، سیب زمینی، رب گوجه فرنگی، تخم پرندگان)، کف پوش ها، محصولات از آهن یا فولاد غیر ممزوج، روغن های سبک و سیمان است.

علیرضایی گفت: از مجموع کالاهای استان، 25 درصد به کشورهای آسیای میانه، 46 درصد به کشور افغانستان، 17 درصد به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و 5 درصد هم به کشورهای اروپایی صادر شده است.

وی درباره واردات کالا به خراسان رضوی نیز گفت: در 10 ماه امسال 381 هزار تن کالا به ارزش 287 میلیون دلار وارد استان شده که از نظر وزنی 53 درصد و از نظر ارزشی 39 درصد کاهش داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: بیشترین کالاهای وارداتی شامل برنج، گندم، جو، ابریشم خام، فرآورده های غذایی و پنبه حلاجی نشده است که از کشور های پاکستان، جمهوری کره، امارت متحده عربی، سوئیس، افغانستان، چین، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان به استان وارد شده است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.