رئیس کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اصفهان گفت:تا پایان سال ۹۴ بیش از ۲۵۰ هزار نفر در ۱۷۰۰ کانون فرهنگی و هنری به همت ائمه جمعه استان عضو شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی گفت: پس از گذشت ۲۳ سال از تشکیل کانون های فرهنگی و هنری بالغ بر ۲۲هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح کشور تشکیل شده است.

حجت الاسلام معتمدی تصریح کرد: به همت و تلاش مسئولین و متولیان تا پایان سال ۹۴، یک هزا رو ۷۱۰ کانون فرهنگی و هنری در سطح اصفهان تشکیل شده است که از این تعداد ۴۹ کانون تخصصی در ۲۲ رشته، و کانون های فرهنگی و هنری در ۴۰ در مساجد مصلای نماز جمعه، در ۱۲ مسجد دانشگاه ، پنج مسجد زندان و دو مسجد پادگان تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: در بخش اوقات فراغت و اردویی، امسال بالغ بر یک‌هزار کانون فرهنگی، هنریدر موضوعاوقات فراغت فعالیت داشتند و به ارائه برنامهخود برای اعضای خود پرداختند. و ۴۹ کانون فرهنگی هنری تخصصی مساجد در سطح استان اصفهان در امر تخصصی چون IT، مهدویت، آموزش و تربیت دینی، نماز، عفاف و حجاب و ولایت فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام معتمدی افزود: از ۱۲ تا ۲۲ اسفندماه مراسم تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی و هنری در سطح شهرستان ها برگزار می شود و ویژه برنامه اصلی پیرامون تجلیل از برترین ها و رونمایی از سه اثر فاخر تهیه شده توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان با حضور استاندار اصفهان و امام جمعه در شام یکشنبه هفتهآتی در هنرستان هنرهای زیبا برگزار می شود.

وی به برخی از برنامه ها و سیاست های آتی کانون های فرهنگی و هنری اشاره و اذعان داشت: تقویت و ترویج بیشتر بحث گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، تبیین بایدها و نباید های مسجد تراز اسلامی و فراخوان آثار پژوهشی احیای هویت و کرامت زن مسلمان در بستر مجسد تراز اسلامی و طرح پیوند منزل و مسجد و مدرسه از جمله اقدامات و اولویت ها است.

رئیس کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اصفهان خاطرنشان کرد: در ویژه برنامه تجلیل از فعالین در کانون های فرهنگی و هنری مسجد مورخ ۱۶ اسفند، سه اثر فاخر از جمله دست نامه مدیریان شامل آنچه که یک مدیر کانون های فرهنگی باید بداند،کتاب شامل نقاشی های کودکان براساس برداشت از یک آیه قرآن و تهیه انیمیشن از نقاشی کودکان رونمایی می شود.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.