بیرجند؛

مساجد پایگاه ولایت و نظام اسلامی است

امام جمعه بیرجند گفت:مساجد پایگاه ولایت و نظام اسلامی و نیروسازی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند، حجت الاسلام علی رضایی امروز (27 بهمن) در همایش مسجد و انقلاب اسلامی در بیرجند اظهار داشت: مسجد مهمترین پایگاهی است که در دنیا صدای توحید از آن بلند است و حتی یک لحظه در سراسر دنیا این صدا قطع نمی شود.
 
وی با بیان اینکه مسجد مرکز تمدن اسلامی است، افزود: دین به عنوان یک سیستم و مجموعه هماهنگ تلقی می شود و همه باید در راستای این سیستم هماهنگ و مکمل حرکت کنند.
 
امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه کارهای موجود در مساجد باید در راستای تامین کردن نیازهای انسان باشد، گفت: مسجد مکانی است که باید در آن انسان سالم و مسئول ساخته شود و انسان سالم کسی است که نیازهای مختلف او برطرف شده باشد.
 
حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه مسجد باید کانون امنیت آفرینی باشد، تصریح کرد: به این معنا که اگر فردی به سمت مسجد می رود آرامش و امنیت را در مسجد مشاهده کند و در کنار امنیت و عبادت باید برای رزق هم تلاش کرد و باید بهترین بازارها در کنار مساجد باشند.
 
حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه مساجد باید خانه مهربانی باشند، تصریح کرد: محبت را باید در مساجد احیا کرد و آن را در جامعه گسترش داد و اگر مسجدی به عنوان یک مسجد واقعی تلقی می شود می تواند از مفاسد کنونی در جامعه جلوگیری کند و کسی که به مسجد رفت و آمد دارد باید دوستان خوبی را در مساجد پیدا کند.
 
وی با تاکید بر اینکه اهل مسجد باید آیات محکم الهی را یاد بگیرد، یادآور شد: مسجد پایگاه انقلاب و جنگ بوده است و امام راحل فرمودند که انقلاب اسلامی برای اداره مسجد بوده است و مسجد پایگاه ولایت و نظام اسلامی و نیروسازی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مساجد ، پایگاه ، ولایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.