تمام چاه های مجاز استان باید مجهز به کنتور هوشمند شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛استاندار قزوین درشورای حفاظت از اب استان  گفت: حفاظت از اب باید نیمی از اولویت های استان را در بر بگیرد و تا پایان شش ماهه اول سال 95  تمام چاه های مجاز مجهز به کنتور هوشمند  و چاه های غیر مجاز مسدود شوند.

همتی افزود: نصب این کنتور ها برای کتنرل مصرف است و در عین حال باید بازرسی ها ی متوالی و عادلانه انجام شود تا بتوانیم با همکاری مردم مصرف اب را کنترل کنیم.

استاندار گفت: بهترین شیوه حفاظت از اب فرهنگ سازی در میان اقشار مختلف جامعه است و باید کاری کرد تا خود مردم به طور خود جوش از منابع ابی محافظت کنند.

همتی گفت: باید سعی بر ان شود تا تمام بخش های استان به شیوه های ابیاری نوین مجهز شوند تا بتوان مقدار کمتری  اب از سفره های زیر زمینی برداشت کرد.

مدیر عامل شرکت اب منطقه ای استان هم در این جلسه گفت: میانگین بارندگی استان از ابتدای سال تا کنون 220 میلیمتر بوده است که نسبت به سال گذشته 27 درصد افزایش داشته است.

قزوینی افزود: تا کنون حدود 600 کنتور هوشمند برای کنترل برداشت اب از چاه ها نصب شده است.

وی اظهار داشت: از دیگر راه های مقابله با برداشت بیش از حد اب از چاه ها،  قطع برق افراد متخلف، اصلاح پروانه و در نهایت ابطال پروانه برداشت است.

قزوینی در ادامه به کنترل و باز گرداندن پساب ها به چرخه ابی استان اشاره کرد و گفت:  حدود33 میلیون متر مکعب از پساب های استان تصفیه می شوند و برای مصرف کشاورزی استفاده و در مناطقی مانند دشت ابی با تزریق مصنوعی به  اعماق زمین باز گردانده میشود.

مدیر عامل شرکت اب منطقه ای استان بیان کرد: استان قزوین در کشاورزی حدود 1 میلیارد و 200 هزار متر مکعب اب  مصرف میکند که این مقدار باید با بهینه سازی اب در این حوزه به 800 میلیون متر مکعب برسد تا حد مطلوب ان رعایت شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.