کرمان؛

درفش فلزی شهداد را در موزه هرندی ببینید

موزه هرندی که در باغ هرندی کرمان قرار دارد یکی از مناطق گردشگری کرمان است که اشیای تاریخی دیدنی از جمله درفش فلزی شهداد را در خود جای داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری با اشاره به اینکههدف از ایجاد این موزه معرفی تمدن‌های کهن و باستانی‌ استان کرمان و ارتباط تاریخی آن‌ها با محوطه‌های تاریخی همجوار می‌باشدگفت:

در این موزه آثار تاریخی از تمدن‌های شهداد، حوزه‌ی فرهنگی هلیل‌رود، دوره‌ی تاریخی استان کرمان و بخش اسلامی به نمایش درآمده است.

جهانشاهی افزود:اشیاء سفالی، مهره‌های سنگی و درفش فلزی از جمله اشیایی است که در بخش تمدن شهداد این موزه به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه کاوش‌های باستان‌شناسی نشان می‌دهد که هزاراه‌ی سوم و چهارم قبل از میلاد مسیح در شهداد(با نام قدیمی خبیص)مردمانی صنعتگری زیسته‌اند خاطرنشان کرد:که با وارد کردن مواد اولیه از دور دست ابزار سنگی و فلزی ساخته و به مناطقی چون ترکستان، دره سند، سواحل جنوبی خلیج‌فارس و بین‌النهرین صادر می‌کرده‌اند.

جهانشاهی یادآورشد : از حوزه‌ی فرهنگی هلیل رود نیز سفالینه‌های خاکستری رنگ بسیار ظریف با نقوش زیبای این حوزه به نمایش گذاشته شده است که متعلق به حداقل5هزار سال پیش است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان کرمان با اشاره به اینکههم‌چنین آثاری از دوره‌ی تاریخی جازموریان که متعلق به دوره‌ی هخامنشیان است در این موزه به نمایش گذاشته شده گفت: که شامل جام‌های سفالین، بشقاب، کوزه، قمقمه و ریتون‌های منتهی به سرجانورانی چون اسب، قوچ و گاو می‌باشد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: موزه ، هرندی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار